Цените на горивата - във фокуса на политиците. Две предложения ще бъдат внесени тази седмица - служебният кабинет готви пакет от мерки срещу скъпите бензин и дизел, а от ГЕРБ пък обявиха, че ще внесат закон.

От скоро някои казват, че усещат лек спад в цените на горивата.

„Ако човек пътува повече, се усеща. В града - не чак толкова. Мен ми се струва, че най-добре естествено да се следва пътят на международната цена“, смята Петър Горненски.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Снимка: bTV

Според икономисти спадът в цените е временен, и прогнозират - от догодина тенденцията ще се обърне.

Служебният кабинет анонсира, че до края на седмицата ще предложи конкретни мерки за поевтиняване на горивата.

„Ще са законови промени, свързани с изземване на свръхпечалби - по тази линия ще се върви“, обясни министърът на икономиката Никола Стоянов.

Снимка: bTV

От ГЕРБ внасят в парламента текстове, с които за всеки зареден литър гориво на българския пазар 1 лев да се връща във фонда за енергийна сигурност. А след това сумата да бъде разпределена към бензиностанциите, които да намалят крайните цени. 

„Цената на уралския нефт преди година и половина и сега една и съща. Но това бензинът и дизелът беше 2,30, а сега е 3,50“, коментира Делян Добрев от ГЕРБ.

Все още няма реакция от останалите политически сили. Според икономисти обаче по-правилен подход би бил намаляване на акцизите на горивата.

„Ограниченията тук са дали кабинетът би могъл да договори намаляване на акцизите с ЕС. Това е по-здравословният начин, защото една значителна част от цените на горивата са акцизи и данъци“, смята икономистът Стоян Панчев.

Той допълни, че подобни мерки не са антиинфлационни, защото водят до по-голямо потребление, а то - до по-висок скок на цените.