770 бургазлии и гости на града са санкционирани за неправилно пресичане досега. Затова крайморският град ще бъде първият, в който Съюзът на българските автомобилисти ще въведе правило за пешеходците.

Трафикът в морския град през лятото е обичаен, а във жегите - нетърпим. В това са единодушни всички. Но ако се спазват 10-те основни златни правила за безопасно шофиране, гарантирано ще бъдат предотвратени тежки пътни инциденти, смятат представители на автомобилния съюз.

Етичност, толерантност на пътя, поставяне на колани и използване на „хендсфри” за мобилните телефони са само част от правилата. Основно сред тях е и вниманието към децата.

В Бургас обаче проблемът е не само при шофьорите на автомобили и мотоциклети, но и при пешеходците, за които явно трябва да има извънредно 11-о правило. Хаотичното пресичане вече е довело до сериозни инциденти и смъртни случаи, а наказани до момента в Бургас са над 700 пешеходци, дори с актове.

„В голяма част от произшествията вината е съвместна - и на водача, и на пешеходеца. Някога водачът няма как да реагира при изскачане на пешеходец в опасната зона”, казва Жельо Танев - началник на КАТ-Бургас.

От КАТ апелират и към велосипедистите, с които в последно време също зачестиха инцидентите край морето.

„За съжаление много от тях въобще не са отваряли Закона за движение по пътищата, използват правила за пешеходци, а се движат на колела като пътно превозно средство. Имаме няколко случая вече на санкционирани с акт за предизвикване на ПТП с велосипедист”, допълва още Танев.

Друг проблем в Бургас са нощните гонки, които се правят на няколкото ремонтирани пътни отсечки в града. „Не трябва нормалният автомобил да се използва за състезания, тъй като състезателните автомобили наистина са подготвени по съвсем различен начин и са доста по„-безопасни. Нормалният автомобил не може да се превръща за състезание и среднощни гонки”, смята Радко Петров - шампион по автомобилизъм.

Разбира се 10-те златни правила за безопасно шофиране не важат за професионалните пилоти по време на състезания. Тук важат други изисквания. Едно от тях е задължителната система Ханс, която пази врата и главата.