Новинарският сайт на bTV е с най-многобройна аудитория, достигната на седмична база сред онлайн медиите в България. Това показва годишният доклад за 2022 г. на Института за изследване на журналистиката "Ройтерс" към университета в Оксфорд.
43% от потребителите посещават btvnovinite.bg поне веднъж седмично, а 34% четат редовно най-малко три дни всяка седмица.
Анализаторите коментират, че bTV Новините предлага по-лесен достъп до видеосъдържание с по-малко натрапчива реклама.
Oнлайн медиите продължават да разширяват своята аудитория и у нас са сред основните източници на информация, като повечето българи – 86%, следят актуалните събития в интернет.
За поредна година bTV е сред водещите медии в престижното проучване. 64% от българите гледат bTV Новините всяка седмица, а 54% от тях – минимум три дни всяка седмица.
Основният източник на новини са сайтовете, следвани от ТВ съдържанието и социалните медии.
Разширява се и присъствието в социалните мрежи – „Фейсбук“, „Инстаграм“, „Туитър“, YouTube и др., а 39% от потребителите споделят новини, от които се интересуват, в социалните медии, чрез лични съобщения или имейл.
„Фейсбук“ остава най-предпочитаната социална медия, от която потребителите се информират.
Хората четат новини най-вече през смарт телефоните и компютрите си, като значително по-малко от таблетите:
В доклада се отбелязва още, че повечето медийни компании разширяват уеб съдържанието си, включвайки все повече подкастите като допълнение към традиционно телевизионно съдържание.
Сайтовете от портфолиото на bTV Media Group - businessnovinite.bg, btvsport.bg и ladyzone.bg от началото на годината предлагат на потребителите ежеседмични подкасти и богато видеосъдържание.