bTV предложи истински изборен спектакъл, отразявайки по обективен и мащабен начин предсрочния вот с над 17-часов ефир, който бе възнаграден с доверието на зрителите.

Данните на пипълметричната агенция ГАРБ за 2 април показват, че зрителите са избрали изборните студиа и новинарски емисии на bTV пред останалите във възрастовата група 4+.

Специалната програма представи преплитане на най-важното от деня в цялата страна и чужбина с включвания на репортерите и кореспондентите с актуална информация за гласуването, ексклузивни гости в 360-градусовото студио на bTV Новините и в изнесеното студио в Триъгълника на властта, разследвания за търговия с вот и първи резултати от екзитполовете, представени чрез добавена реалност.

Специалното издание на „Лице в лице“ от 16 до 17 ч. предложи качествена публицистика, като разговорите на водещата Цветанка Ризова и нейните гости са привлекли към bTV 21,6% от гледащите телевизия спрямо 15,7%, които са избрали следващата по резултати телевизия:

 

Голямото изборно студио започна в 17 ч., където в два различни студийна сета водещи бяха Антон Хекимян и Мария Цънцарова и Светослав Иванов, а в Ларгото в София – Златимир Йочев и Ванина Недкова.

Общо 24.1% от телевизионните зрители са избрали програмата на bTV в часовия диапазон 17 – 19:00, което отново отрежда първо място на медията. Kато абсолютна бройка зрителите на bTV са над 403 хиляди спрямо 338 за втората по гледаемост телевизия в този слот:

Едночасовата обедна емисия на bTV Новините в 12 ч. с Виктория Петрова и Юксел Кадриев е лидер в този часови диапазон с 24.8% от всички гледали телевизия по това време, а централната емисия на bTV новините от 19 ч. привлече 30% от зрителите, или над 634 хиляди, задържайки лидерската позиция сред всички канали:

Вечерният изборен сегмент „Парламент 49: Време за избор“, който започна в 19:30 е предпочетен от 24.4% от гледащите телевизия, като средно 469 хиляди човека са гледали над 5-часовото предаване:

Излъчването на програмата на живо в интернет платформата btvplus.bg от 4 следобед до 1 след полунощ е проследено от над 57 хиляди потребителя,  а специалната секция на btvnovinte.bg „Парламент 49: Време за избор“, която събра на едно място всичко най-важно в реално време, отбеляза скок на посещенията в сайта със средно 126% спрямо резултатите за последните четири недели, достигайки над 610 хиляди посещения. Сайтът бележи ръст и спрямо предишния изборен ден на 2 октомври 2022 г., когато имаше над 523 хиляди посещения.  Дигиталният отдел отново предложи и специално съдържание за онлайн потребителите с ексклузивни интервюта и кадри от кухнята през изборния ден.

*Според данни на ГАРБ за 2 април за възрастова група 4+