Фестивалът на светлините LUNAR завладява столицата отново. За трета поредна година този май София ще се превърне в галерия под открито небе. Най-известните сгради, паркове и площади в София ще „оживеят“ благодарение на 3D мапинг проекции и светлинни инсталации, създадени от артисти от цял свят, включително много талантливи българи.

Снимка: bTV

Те често създават приказни образи и също като в приказките всичко започва с една детска мечта – тази на Марин Петков, основател на студиото, което прави LUNAR и арт директор на Международния фестивал на светлините.

„Нещо, което ме грабна в посоката към визуалните изкуства беше един филм – „Блейд“. Накара да се влюбя във визуалните ефекти, беше супер интересно. Започнах да чета какво е това, как бих могъл да се развивам в тази посока и това всъщност ми даде тласък да избера информатика и мултимедия, за да уча в Германия. Започнах да експериментирам. Второто нещо, което ме беше накарало да се влюбя в светлинното изкуство допълнително, беше една лазерна инсталация в Мюнхен, която ме порази, не можех да спра да мисля за цветовете и за дълбочината, която създаваше“, споделя Марин Петков.

Снимка: bTV

В това начинание Марин не е сам. Той нарича колегите си „визуални супер нинджи“. А ето и някои от тях:

Марин Димитров

Марин Димитров e един от малкото в екипа, които не се занимават с креативната част, а с техническата и финансовата. Той организира проекти по целия свят – от Южна Америка до Азия.

„Обикновено работим дълги часове. В крайна сметка определено те си заслужават накрая“, казва той.

Снимка: bTV

Дилян Налбантов

Дилян пък отговаря за интерактивните инсталации и създаването на иновативни решения. Ако нещо още не е измислено, неговата работа е да го осигури в София преди да е стигнало до Дубай. Това е човекът, който отговаря за създаването на нови преживявания на публиката. 

Снимка: bTV

„Експериментираме с всякакви технологии като изкуствен интелект, с различни нови устройства, които се появяват на пазара като лазери, устройства, с които хората могат да боравят без да ги докосват различни видове радари, които засичат силуета на хората“, разказва Дилян Налбантов.

Снимка: bTV

Тези вълнуващи кадри са от първото световно първенство по 3D мапинг, когато тези българи покориха Берлин. След първите места на световния фестивал през 2015 г. и 2018 г. в Берлин, студиото става основен продукционен партньор на Mеждународния фестивал на светлините.

Снимка: bTV

И оттогава най-впечатляващите им проекти не спират да пишат история.

„Ние бяхме поканени като десетте най добри студия в Германия, защото имаме представителство там. Бяхме на първа страница на вестника. След Германия ни поканиха на един фестивал в Китай, за който ние адаптирахме същото шоу. Имаше една сцена по-гореща, със сексуален контекст между роботи, която я променихме в Китай. Спечелихме. Беше много готино, защото българското знаме беше над три китайски знамена, едно германско и едно испанско. Беше много приятно“, разказва Страхил Йорданов, творчески директор.

 

 

 

„Един от любимите ми успехи освен тези две първи места, е спечелването в Китай. Другото е шоуто „Винсент среща Рембранд“ в Амстердам. Това е един много специален проект за нас и хората ще имат възможност да го гледат още три години в Амстердам“, споделя Марин Петков.

Снимка: bTV

Две поредни години фестивалът на светлините LUNAR привличаше половин милион души. Но това не е просто културно събитие, то е сериозно икономическо събитие. Организаторите остават най-големият спонсор на фестивала.

„Инвестираме в това, защото някой трябва да го направи. Просто смятам, че това изкуство има нужда да се случва в града ни и знам, че ако ние си го направим, няма кой друг да го направи или по начина, по който искаме да изглеждаме“, казва Марин Петков, основател на студиото, което прави LUNAR и арт директор на Международния фестивал на светлините.

Снимка: bTV

„Наистина така се случи, че с LUNAR София вече е на картата на световните фестивали. bTV бяха едни от първите, които видяха потенциала в него. Налагаше ни се назад във времето, организирайки фестивала, доста да обясняваме как „проджект мапинга“ може да работи за компанията ви. Сега, благодарение на подкрепата на bTV мисля, че хората все повече знаят“, казва Страхил Йорданов, творчески директор.

Снимка: bTV

bTV е един от първите съмишленици на LUNAR – фестивал, наложил се много бързо като един невероятен празник на светлината, красотата и таланта.

Снимка: bTV

„Интересът, на който се радва, скоростта, с която се развива, начинът, по който показва връзката между високите технологии, аудио-визуалното изкуство, природата и обикновените хора, превръщат фестивала в една много висока сцена за родните и чуждестранни творци. А нас като партньори, зрители и гости ни докосва емоционално със своите послания. Изключително удоволствие е за нас да си партнираме с хора, с които гледаме в една посока и с които споделяме еднакви ценности, като това да подкрепяме и работим с талантливи творци, опазването на природата, разгърнато и показано чрез различни инсталации през годините и смелите технически нововъведения, които ни водят в бъдещето“, казва Димана Банкова, бранд мениджър на bTV.

Снимка: bTV

„Радваме се, че успяхме да изградим това ползотворно партньорство и приятелство, чрез което имаме възможност заедно да даваме добър пример за позитивни и градивни каузи, защото част от нашата мисия като един от лидерите на медийния пазар и като социално отговорна компания, е да правим хората в България съпричастни с най-стойностните и значими събития в обществения живот на страната“, допълва Димана Банкова.

Снимка: bTV


bTV Media Group е партньор и на тазгодишното издание на фестивала на светлините LUNAR.