Сметката за строителството на АМ „Хемус“ е празна. С парите са платени компенсации за скъпия ток, обясни регионалният министър.

Средствата ще бъдат възстановени, когато се реши проблемът с инхаус процедурите.

Парите за „Хемус" са дадени за помощи за тока за септември и октомври. В специалната сметка за строителството е имало около 490 млн. лв.

„Така или иначе не може да се продължи да се строи по тях, защото най-малкото нямаме никакви строителни гаранции за тази магистрала. Строят го частни фирми, които са пренаети от държавното дружество „Автомагистрали", но гаранцията се носи от държавното дружество, тоест от нас – ние си плащаме, ние си носим гаранцията, това не е ок. Затова ги няма и парите“, казва Гроздан Караджов.

Станало ясно, че държавата не плаща за строителството на магистралата. Последният превод е бил през декември миналата година.

„Продължава строителството на 55,1 км от АМ „Хемус“.  Към момента темпът наистина е доста намален като работа на терен, като основната причина е липсата на яснота за осигуряването на средствата“, казва инж. Бисер Йорданов от АПИ.

Лот 1 на АМ „Хемус“ е частта, която трябва да е най-напреднала. На място обаче строителни дейности не се забелязват.

По договор участъкът от Боаза до Дерманци трябва да бъде готов през април 2023 г.

„Без осигуряване на финансов ресурс няма как да кажем, че този срок ще бъде спазен“, казва инж. Бисер Йорданов от АПИ.

Регионалното министерство очаква и специалното юридическо становище за рисковете, които могат да се случат при евентуално прекратяване на договорите за "ин хаус".