Както съм обещал, до 2024 г. магистрала „Хемус” ще е готова. Това каза премиерът Бойко Борисов, който днес инспектира строителството на автомагистралата в участъка между Ябланица и Боаза.

Снимка: btvnovinite.bg

Той изрази надежда участъкът да бъде пуснат предсрочно до септември 2019 г. На 15 август започва строителството от Белокопитово до Търговище, съобщи още Борисов пред журналисти.

Снимка: Facebook

"Искам чрез вас българите да видят какво мащабно строителство има в държавата. Нали видяхте трасето какво е – в скалата се прави път и той ще отиде до Тетевен сега. На 15 август започваме строителството от Шумен до Търговище. През това време двата лота до Търново се търгуват в момента. Така както съм обещал на хората от Тетевен, Севлиево, Габрово, Търново, Търговище, Варна, до 2024 г. ще е готова. Догодина по това време този лот и до Търговище ще е готов. Проблемът ни е да минат всички процедури, обжалвания. Там се губи огромното време – около две години", заяви премиерът пред журналисти.

Този месец ще стартират тръжните процедури за строителството на 52 км от аутобана между Боаза и разклона за Плевен и Ловеч, за да може през следващата година да започне и реалното строителство.

Снимка: Facebook

В момента се извършва препроектиране, за да се избегне изграждането на сложните съоръжения. Трасето ще бъде удължено с 2 км, но се спестяват около 300 млн. лв., написа в профила си във „Фейсбук” премиерът.

На въпрос за магистрала „Струма“ премиерът отбеляза, че в края на септември или началото на октомври ще бъде открита отсечката до Сандански.

Снимка: Facebook

„Те другите не харесват магистрали, те си правят магистрала до Правец”, коментира той.

„Трудно е, докато вкараме багерите, иначе започват всеки ден – като пчелички”, отбеляза министър-председателят.

Снимка: Facebook

„Хемус” не го е имало и няма да го има, ако не е ГЕРБ заедно с Патриотите, подчерта още Борисов.

По думите на регионалния министър Николай Нанков, който също присъства на инспекцията, участъкът от Ябланица до Боаза е най-тежкият от магистралата, защото е в планинска част. Отсечката от малко над 9 км струва на данъкоплатците 55 млн. лева. Вече е свършена около 35% от работата по нея.

Нанков изтъкна, че цената е почти 40% по-ниска от първоначално обявената девизна цена - от 90 млн. лева. Това според него няма да е за сметка на качеството.