Както съм обещал, до 2024 г. магистрала „Хемус” ще е готова. Това каза премиерът Бойко Борисов, който днес инспектира строителството на автомагистралата в участъка между Ябланица и Боаза.
Той изрази надежда участъкът да бъде пуснат предсрочно до септември 2019 г. На 15 август започва строителството от Белокопитово до Търговище, съобщи още Борисов пред журналисти.
"Искам чрез вас българите да видят какво мащабно строителство има в държавата. Нали видяхте трасето какво е – в скалата се прави път и той ще отиде до Тетевен сега. На 15 август започваме строителството от Шумен до Търговище. През това време двата лота до Търново се търгуват в момента. Така както съм обещал на хората от Тетевен, Севлиево, Габрово, Търново, Търговище, Варна, до 2024 г. ще е готова. Догодина по това време този лот и до Търговище ще е готов. Проблемът ни е да минат всички процедури, обжалвания. Там се губи огромното време – около две години", заяви премиерът пред журналисти.
Този месец ще стартират тръжните процедури за строителството на 52 км от аутобана между Боаза и разклона за Плевен и Ловеч, за да може през следващата година да започне и реалното строителство.
В момента се извършва препроектиране, за да се избегне изграждането на сложните съоръжения. Трасето ще бъде удължено с 2 км, но се спестяват около 300 млн. лв., написа в профила си във „Фейсбук” премиерът.
На въпрос за магистрала „Струма“ премиерът отбеляза, че в края на септември или началото на октомври ще бъде открита отсечката до Сандански.
„Те другите не харесват магистрали, те си правят магистрала до Правец”, коментира той.
„Трудно е, докато вкараме багерите, иначе започват всеки ден – като пчелички”, отбеляза министър-председателят.
„Хемус” не го е имало и няма да го има, ако не е ГЕРБ заедно с Патриотите, подчерта още Борисов.
По думите на регионалния министър Николай Нанков, който също присъства на инспекцията, участъкът от Ябланица до Боаза е най-тежкият от магистралата, защото е в планинска част. Отсечката от малко над 9 км струва на данъкоплатците 55 млн. лева. Вече е свършена около 35% от работата по нея.
Нанков изтъкна, че цената е почти 40% по-ниска от първоначално обявената девизна цена - от 90 млн. лева. Това според него няма да е за сметка на качеството.