Ръст на ранните туристически записвания с около 4-5 процента спрямо миналия сезон. Това отчитат от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма.
Ведомството започва проект, който предвижда създаването на единен имидж на страната ни. Той ще доведе до 30-40 процента ръст на туристите у нас. Стратегията за налагане на новия бранд включва ново лого, послания и популяризиране на страната ни като целогодишна туристическа дестинация. Проектът е за период от около 15-20 години.
Анализите сочат, че в момента България е позната на чуждите туристи основно като евтина морска дестинация.
Фокусът на туристическия поток занапред ще бъде насочен приоритетно към туристи от четири страни - Германия, Русия, Румъния и Великобритания.
Проектът "Разработване на бранд на България" се финансира по оперативните програми на Европейския съюз и е на обща стойност от близо 3 милиона лева.