Получаването на коректни и безпристрастни данни за зрителските предпочитания е сред ключовите условия за реална конкуренция между телевизиите, важен гарант за тяхната независимост и съществен фактор за прозрачност на медийната и обществена среда. Това се посочва в позиция на Сдружението за модерна търговия по повод системата за пийпълметрия, чиито данни са ориентир за рекламодателите.

„След дълъг период, в който медии, рекламодатели и агенции работиха с два източника на пийпълметрични данни, от няколко месеца рекламната индустрия разчита на един доставчик. За съжаление, това не сложи край на съмненията в обективността на измерванията, нито на споровете по темата, които през последните месеци се задълбочиха. Като обединение на големи рекламодатели, чиито усилия са насочени към подобряване на условията за бизнес в България, приемаме достоверността на пийпълметричните данни не като вътрешна за рекламния пазар тема, а като важно изискване за прозрачност на средата“, пишат от сдружението, което обединява някои от водещите рекламодатели на пазара.

Като логична следваща стъпка те виждат провеждането на мащабна дискусия с участието на телевизионни оператори, рекламодатели, комуникационни агенции.

По-рано тази година bTV Media Group инициира дискусия по темата, като през август пусна Становище към индустрията с конкретни предложения и стъпки.

Междувременно, още една голяма бизнес организация, Американската търговска камара в България, излезе с позиция по темата и коментира конкретно предложенията на bTV.

„Намираме за положителна и целесъобразна предложената инициатива за създаване на Комитет на индустрията (JIC), който да разработи механизъм за избор на доставчик на система за измерване на аудиторията с пълен обхват, както и да се осигури достоверност на данните с регулярни проверки“, се казва в позицията на камарата.

Сред препоръките е при структурирането на нова система за измерване на аудиторията да се използват най-добрите международни практики и да се вземат предвид и очакванията на ползвателите на данните – рекламодателите.

Цялата позиция вижте тук