Билетите за влак поскъпват. От БДЖ настояват за средно увеличение на цените от 5%.
Готвеното увеличение обаче е различно за различните влакове. Най-голямо поскъпване на билетите е предвидено за пътническите влакове - около 6%. Докато за бързите и бързите с предварителна резервация поскъпват по-малко – съответно с 5,6 и 2,6 на сто.
Новите цени ще засегнат всички клиенти на железниците, включително и тези, които ползват различни намаления. От БДЖ посочиха като причина за увеличението по-високите цени на енергоносителите.
До дни експертите в министерството на транспорта ще се произнесат окончателно по исканото от държавните железници увеличение. „Най-вероятно ще приемем предложението за увеличаване на цените на билетите, цените на железопътния транспорт ще останат най-ниските в държавата, увеличението не е фрапиращо”, коментира министър Ивайло Московски.
От БДЖ обясниха, че технологично, за да въведат новите цени, ще са необходими минимум 20-тина дни след окончателното решение на министерството. А след това всички клиенти на железниците ще плащат по-скъпо. Пътници обаче недоволстват не само заради поскъпването на услугата, но и заради качеството й.
От жп дружеството обещават тази година да бъдат ремонтирани над 170 вагона, които да влязат в експлоатация. За целта са заделени над 21 милиона лева и така поне частично ще бъде решен проблемът с препълнените влакове.
„Основно имаме недостиг по крайградските влакове. Това са най-пълните влакове, които се пълнят сутрин и вечер и те се нуждаят от по-сериозен състав”, заяви Димитър Костадинов – БДЖ.
От 5-процентното увеличение на билетите дружеството ще получи допълнителни приходи от 2 и половина милиона лева. Синдикатите се надяват част от парите да отидат и за по-високи заплати на персонала.
По данни на профсъюзите, средната заплата на железничарите е около 600-700 лв.
Предстои и модернизация и реконструкция и на Централната гара в София. След ремонта ще стане ясно дали тя ще бъде отдадена на концесия, обяви транспортният министър. Московски допълни, че в момента текат процедури за концесиониране на гарите в Пловдив и Варна.