Заради жегите утре следобед се спира движението на камиони в цялата страна. Целта е да не се образуват коловози в асфалта, тъй като масовият битум, използван в асфалта у нас, омеква при 55 градуса. А в летните жеги настилката се нагрява до рекордните 61 по Целзий.
Така например, по Околовръстния път на София са се появили щети само за седмица.
ТИР-овете над 20 тона са спрени от движение в почти половин България. Превозвачите негодуват, защото плащат над 1000 лева годишна винетка.
"По-добре да се инвестира в малко по-скъп асфалт, но да се гарантира по-дълъг експлоатационен живот, да се гарантира нормално пътуване на всички превозни средства, а не да ограничаваме превозвачите и големите автомобили", заяви шефът на АПИ инж. Лазар Лазаров.
Всички нови проекти и ремонти от 2010 година насам се изпълняват с полимер-модифициран битум, който издържа до 70 градуса. Това оскъпява асфалтирането с 15%.
Засега обаче устойчивите на топлина участъци са прекалено къси и забраната за движение на ТИР-ове все още се налага.