Страната ни няма да вземе от Европа и едно евро за периода 2014 - 2020 година, ако държавата и бизнесът не представят дългосрочни проекти за подобряване на средата в градовете. Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова на конференция за публични и частни проекти, които подобряват условията за живот и бизнес.

България трябва да усвоява много по-добре европейските инвестиции през следващата година, в противен случай трябва да връщаме вече получени пари, допълни министърът.

Най-големият дългосрочен проект в София е за метрото, който включва изграждането на ново осветление, велоалеи и 4 буферни паркинга. Сред основните цели на Столичната община за следващата оперативна програма е и модернизирането на трамвайния транспорт.

"Основният ми приоритет е да спрем да мислим на парче, да спрем да работим на парче, да започнем да инвестираме в градовете си по един интелигентен разумен начин, който е устойчив. София не е България и е много важно във всички останали градове да го направим, особено в по-малките градове", заяви министър Лиляна Павлова.

Тя разкри още, че рехабилитацията на отсечката на автомагистрала "Тракия" край Пазарджик ще бъде направена с нова технология. Предвижда се машини да изгребват асфалта в дълбочина, да го премелват и след това да го възстановяват обратно. В момента се прави анализ колко километра трябва да бъдат ремонтирани. Докладът ще е готов през есента. Рехабилитацията ще започне през следващата година, а до края на следващия месец ще се запълнят съществуващите дупки.

Според министъра местните власти трябва да започнат да мислят дългосрочно и интегрирано, а бизнесът да определя какви инвестиции са необходими.

В следващия програмен период на ОП "Регионално развитие" тенденцията ще бъде държавата да не финансира безвъзмездно проекти независимо каква е инвестицията.

В следващата оперативна програма целта ще бъде проектите да бъдат само интегрирани.