БДЖ осигурява допълнителни вагони за 34 влака, които поеамт трафика по основните направления в страната, съобщиха от „Холдинг Български държавни железници” ЕАД.

Компанията напомня, че при купуване на билети за отиване и връщане, могат да ползват от 10 % до 30 % намаление от редовната цена на билета в зависимост от различните търговски оферти на дружеството.

За първи път от 30 години насам националния ЖП превозвач се сдоби с нови вагони. Първите пътници, имали възможността да се възползват от лукса, бяха впечатлени.

„Много добре бяха. Много хубаво, много хубави легла", споделя един от пътниците, а друг добавя, че се слиза от влака отпочинал, „като че ли съм си спала вкъщи. Тоалетните са като в самолетите с вакуум и налягане. Чистота, ред, удобство".

Работещи климатици, мивки с фотоклетки и дори душ кабина са другите екстри във вагоните. Поражения след първото им използване няма. Возещ се във влака споделя надеждата си новите вагони да бъдат опазени. Друг смята, че максимум три месеца ще бъдат чисти и поддържани, а след това – като старите.

И все пак, пътуването не мина без проблем. Влакът закъсня с 40 минути, тъй като една от пътничките в новите спални вагони задействала автоматичната спирачка.

„Без да искам. Защото имаше една стълба и докато си кача сака отгоре и тя се пусна. И за това има закъснение, аз съм виновна", обясни тя.

Оказа се, че не е изключено и друг път спирачката да бъде задействана погрешка, тъй като не е прецизирано мястото на преместваемата стълба за най-горното легло в купето. Според служителите на железниците проблемът лесно може да бъде отстранен с премахването на едно стъпало.

На 1 май с увеличен капацитет са :
- седем бързи влака със задължителна резервация по направленията София – Бургас („Чайка”), Бургас – София („Чайка”), София – Бургас („Слънчев бряг”), Бургас – София („Слънчев бряг”), София – Варна („Златни пясъци”), София

– Горна Оряховица („Янтра”) и Горна Оряховица – София („Янтра”);

- двадесет и седем бързи влака по направленията София

– Бургас (три влака), Бургас – София (два влака), София – Варна (три влака), Варна – София (три влака), София – Пловдив, Пловдив – София, София – Русе, Русе – София, София – Ямбол, Ямбол – София, София – Лом, Лом – София, София – Видин (три влака), Видин – София (три влака), Пловдив – Варна и Варна – Пловдив.