След като субсидията за БДЖ – Пътнически превози беше намалена, след няколко седмици дружеството може да е в много тежко финансово състояние, съобщи транспортният министър Ивайло Московски пред bTV.
Московски се надява на благоприятно решение на преговорите с финансовия министър Симеон Дянков и премиера Бойко Борисов, за да се избегне забавянето на заплатите на работещите в железниците.
Следващите месеци обаче БДЖ ще е в тежко финансово състояние, стана ясно по думите на министъра.
Що се отнася до съкращенията в железниците министърът увери, че до края на тази година няма да има повече. За догодина обаче ще стане ясно след преговорите със синдикатите.
Ивайло Московски още веднъж заяви, че всички уличени в кражби на гориво в железниците са членове на синдикатите.
"Точили са по десет тона гориво седмично, в продължение на много години. Сериозна организирана група са", коментира министърът.
Лошото техническо състояние на влаковете също изправя пред сериозни изпитания БДЖ.
"Пожарите във влаковете са предимно заради техническото им състояние. Локомотивите са на по 35-40 години", поясни министърът.
Нови влакове обаче можем да очакваме едва след 2014 година.
"Договорихме с ЕК процедурите за закупуване на новите влакове", заяви министърът.
"По заема от немския фонд KFW успяваме да плащаме около 1 милион евро всеки месец на кредиторите. Разчитаме и на приходите от приватизацията на "Товарни превози", която е във вход", коментира още Ивайло Московски.
Що се отнася до плана за цифровизацията, Московски поясни, че той касае следващите пет години.
"Тя е важна, защото е по-качествена, по-хубава, по-модерна. В първия етап са предвидени 12 програми, във втория – до 40".