Българите са сред най-активните потребители на дигитални услуги в Централна и Източна Европа. Данните са от проучване на глобална компания за разплащания. 

82% от българите отговарят, че използват социалните мрежи, което е малко по-висок дял от този в другите страни в Европа.

Снимка: btvnovinite.bg

Лидери сме и в използване на приложения за навигация, прогноза за времето, пазаруване онлайн и електронно плащане на сметки.

Влогърката Златена Енчева пазарува онлайн няколко пъти в седмицата. Покупките отваря също онлайн - пред публиката си в Youtube.  Сред най-честите ѝ поръчки дрехи и козметика.

Снимка: btvnovinite.bg

„Снимам видеа, в които отварям тези пратки и проверявам просто, какво има в тях. Дали нещата изглеждат като на снимките, дали са качествени”, разказва Златена.

В последните две години българинът пазарува повече и по-често в интернет. Домакинствата плащат средно по три сметки месечно онлайн, което ни прави първенци в Централна и Източна Европа, според проучването на глобална компания за плащания.

Снимка: btvnovinite.bg

„Българските потребители са сред лидерите, в топ 3, по ползване на дигитални услуги по ползване на дигитални услуги. Тук не говорим само за услугите, свързани с плащания, но изобщо за дигиталния начин на живот е вече тяхно ежедневие”, Ваня Манова, мениджър за България на глобална компания за разплащания.
 
Снимка: btvnovinite.bg

Очаквано дигиталните услуги привличат българите с бързината си - оказва се обаче, че 40 на сто ги харесват просто защото са модерни.
Снимка: btvnovinite.bg

„Да си кажем: „Ние не сме зле, ние даже сме много пъти по-умни от другите и дори сме често по-способни от нашите западни европейски събратя, които са толкова успели и богати”, психолог Вениций Петров.

И още едно първо място за българския юзър - по използване на мобилни приложения за запознанства.

От електронните устройства най-често използваме смартфона си. Все по-рядко таблет, телевизор и камера.