Консумацията на бира в страната през 2015 г. се повишава до 73.5 литра на човек. Употребата на бира през последните пет години е била средно 72 литра на човек годишно или 144 халби бира.

По този показател България се нарежда до страни като Белгия и Холандия, изпреварва Великобритания, но все още е далеч от Чехия, където се пие 144 литра (288 халби), или Германия със 107 литра бира (214 халби) годишно. Това съобщи изпълнителният директор на Съюза на пивоварите у нас Ивана Радомирова, цитирана от БТА.

Изследвания на съюза от първите шест месеца от тази година показват, че най-често се пие бира в Русе - 13 пъти месечно. След това се нареждат Монтана с 11 пъти и Плевен и Бургас с 10 пъти. Мъжете пият бира 12 пъти месечно, а жените - пет пъти, показва още проучването.

През последните пет години на пазара у нас са пуснати над 42 нови марки и разновидности бира и над 102 нови опаковки.

Капиталовите инвестиции на членовете на Съюза на пивоварите в България в периода от 2011 г. до днес са над 315 млн. лева, а считано от 1994 г. - близо 1 млрд. 130 млн. лева, според данни на браншовата организация.

През 2015 г. пивоварите отчитат ръст на пазара на бира в страната от 2% спрямо предходната година.

Налице е тенденция за увеличаване на продажбите през заведенията, а за първите 6 месеца на тази година обемът на продажбите се запазва на нивата за същия период на миналата година.

Последна иновация са непастьоризираните бири, които допълват разнообразието от нови асортименти - червено, бок, лагер, тъмно, радлер.

"Производството им изисква отлични умения на майсторите пивовари, технологични иновации  и, разбира се, инвестиции не само в разработката, рецептурата и производството, но и в цялостния имидж на продукта – от суровините до опаковката и комуникацията му към потребителите”, обясни Ивана Радомирова.

Европейската бирена индустрия се възстановява от финансовата криза, каза Пиер-Оливър Бержерон, генерален секретар на Пивоварите на Европа:

„Мащабът на икономическия ефект от производството и продажбите на бира е съизмерим с този на БВП на една малка държава-членка на ЕС. Секторът на продажби на бира в сферата на хотелиерството и ресторантьорството генерира около 23 млрд. евро добавена стойност, самият пивоварен сектор - около 16 млрд. евро, а секторите на доставчиците на суровини и материали - над 8 млрд. Около 2,3 млн. са пряко или косвено заетите, свързани с бирения сектор”.

Тази година пивоварите отбелязват 135 години пивоварна промишленост в България, 60 години пивоварна наука,  25 години Съюз на пивоварите. По повод на трите юбилея Съюзът на пивоварите в партньорство със Столична община откри и специална фотоизложба, която в снимки разказва за историята на пивопроизводството у нас. 

Любителите на пенливата напитка могат да се насладят на интересните моменти от „Пътят на българското пиво“ в градинката на „Кристал“ срещу Военния клуб. Изложбата може да бъде разгледана до края на месеца.