С близо 20% се увеличават онлайн поръчките или по телефона за година, отчита националната статистика.
Учени от Канада са установили, че когато се поръчваме онлайн - с едно кликване - избираме с около 3,5 процента по-калорична храна. Проучването показало още, че от разстояние клиентите по-често се съгласяват на различни добавки или десерти.
Таня Велинова приема десетки поръчки за вкъщи всеки ден. Наблюденията й потвърждават - от разстояние се пазарува по-лакомо. „Хората, когато отиват на заведение предимно поръчват супи и салати, а за в къщи се поръчват предимно тестени неща”, казва тя.
Обяснява си го с липсата на време - поръчваш, когато не можеш да сготвиш или не ти се излиза на ресторант. Управителят обаче има друга теория.
„Когато седне компания всеки гледа в чинията на другия и се притеснява да си поръчва калорична храна, за да не каже другия - гледай го сега, този с какво се храни”, твърди Йонко Мавриков, управител на ресторант.
Сериозен ръст при поръчките от разстояние се наблюдава не само при хранителните стоки. Онлайн пазаруването е пораснало с близо 30% спрямо миналата година, отчитат от платформа за безплатни обяви.
Срокът за отказ на стока купена от онлайн магазин е 7 дни, но често транспортните разходи за връщането остават за сметка на клиента.
Интернет търговията безспорно расте. Драстично се увеличават и поръчките през мобилни устройства - онлайн платформи отчитат ръст от над 4 пъти на поръчките през смарт телефоини и таблети само за една година.