Зрители на bTV изпратиха снимки, на които се вижда багер да работи на Седемте рилски езера. До Бъбрека има и табела с надпис „участък в рехабилитация“.
При проверка на място, екипът ни се натъкна на камион, затънал в кал, който превозва камъни и очаква да потегли към Седемте рилски езера. С него трябва да тръгнат още един камион, багер и коне, които качват инертните материали към националния парк.
Проектът е по ОП „Околна среда“ с одобрено еврофинансиране, а целта на проекта – борба с ерозията. Това обясниха за bTV от управата на природната забележителност.
По време на разходка в Рила планина, Милена забелязва багер до езерото Бъбрека. Снимката ѝ взриви социалните мрежи. „Стана ми много болно от това, което се случва там. За мен е странно, пътеките не се вписват в пейзажа, съществуващите пътеки покрай езерата са достатъчно ясни“, разказа жената.
От ръководството на Национален парк „Рила“ обясниха за bTV, че не се строи или разкопава, а се укрепват туристически пътеки - с европари.
„Този багер се качи на самоход. Имаше един участък, където изпълнителят не можеше да се справи с друг тип техника. Няма логика да разрушаваме собствения си двор“, каза директорът на Национален парк „Рила“ Красимир Андонов.
Горе в планината може да се види, че ски пистата до хижата е разкопана. На въпрос какво прави там тежката техника, шофьорите отговаряха, че работят или са туристи. Част от камъните се извозват ръчно с коне от хижа „Рилските езера“ до Бъбрека. Туристите са озадачени от новия облик на националния парк.
Според обществената поръчка само рехабилитацията и дървените парапети по пътеката от лифта до езерата ще струват над 2,5 млн. без ДДС. А целият спечелен проект за управление на националния парк струва 11 млн. лв. Потърсихме фирмата изпълнител на пътеката – но засега без резултат.