Възстановеното висше военновъздушно училище в Долна Митрополия ще разполага с нов тренажор за учебни самолети. Бъдещите курсанти са авиационните специалисти, които ще обслужват новите бойни самолети.

В най-новата зала на тренажорния комплекс на витловия самолет „Пилатус” обучаемите ще могат да тренират всички процедури, включително аварийни, и сложен пилотаж преди да се качат в реалната машина. Днес тренажорът беше представен на Комисията по отбрана в Народното събрание.

15 години след придобиването на учебните витлови самолети „Пилатус”, в Долна Митрополия вече има и тренажор за бъдещите летци, какъвто до момента е липсвал в обучението. 

„Беше доста по-трудно, отколкото сега ще бъде на нашето обучение”, каза кап. Красимир Цолов.

Симулаторът струва близо 4 милиона лева. Ще бъде изплатен като икономии от учебни полети от гледна точка на безопасността, твърди председателят на Комисията по отбрана.

„Ние, в Комисията по отбрана, настоявахме да се вложат достатъчно средства за възстановяване на техника в Долна Митрополия за подготовка на летците като летателни апарати, но и за закупуване на такъв вид съвременна техника, която наистина ти дава крилете и ти дава бъдещето”, заяви ген. Константин Попов.

В момента там се обучават 54 курсанти, догодина ще се приемат повече заради новата летателна техника, която предстои да се усвоява, прогнозира командирът на ВВС.

„Конкретната бройка ще бъде уточнена, когато наистина направим точен разчет на различните авиационни специалисти, които са необходими за след 5 години", каза ген. майор Цанко Стойков.

Випуските, които ще приема училището, са тези, които ще започнат да усвояват новия боен самолет. Оборудването на витловите учебни машини е сходно с това в кабината на изтребителя F-16, който ще попълни военновъздушните ни сили.

„Със сигурност авиониката е доста по-близка, тя е съвременна и е същият тип”, заяви кап. Александър Иванов.

Плановете са възпитаниците на училището да завършват поне с 200 часа във въздуха.

Амбицията на командването на ВВС е след края на обучението във Висшето военновъздушно училище пилотите да имат достатъчно летателни часове, така че да могат да преминат на новия боен самолет.