БСП депутатът Курумбашев най-сетне получи отговор на част от въпросите си, свързани с полетите на Авиоотряд 28.
„Имате ли впечатление, че се правят полети за рязане на ленти от хеликоптери на гранична полиция и МВР, и от бойни хеликоптери на министерство на отбраната, които се оформят като премиерски таксита?” Този въпрос депутатът отправи към финансовия министър Симеон Дянков, който на свой ред бе кратък, но точен.
Разходите за Авиоотряд 28 за 2011 г. са 8 408 000 лв., отчете министър Дянков. От тях малко на 2 млн. лв. са разходите за персонал, над 4 млн. лв. са разходите за издръжка на полети, 1 260 000 лв. са общите разходи. Извършени са общо 106 полета. 52 от тях са в страната, а 54 - в чужбина. 203 000 лв. са разходите за полетите в страната, 1 157 000 лв. са разходите са полети в чужбина, посочи още Дянков.
Бившият министър на транспорта Петър Мутафчиев от своя страна уточни, че общите разходи също са разходи по полетите. Той изрази съмнения за некоректност от страна на ръководството на Авиоотряд 28 и нарушения на финансовата дисциплина по отношение на бюджета.
Повод за скандала с авиоотряда стана полет на отборите "Витоша – Бистрица", в който играе премиерът, и "Чавдар – Етрополе", който е собственост на депутата Емил Димитров (ГЕРБ). Играчите са летели с правителствения самолет до Варна, където се проведе приятелски мач между двата тима. Димитров опита да прехвърли вината на Българския футболен съюз. По правилник да ползват авиоотряда право имат премиерът, президентът, председателят на Народното събрание и др., като заявители на превоза могат да бъдат "министерства и ведомства".
Военният министър Аню Ангелов обясни днес в парламента, че премиерските полети всъщност излизали по-евтино от това Борисов да се движи с кола и охрана, а и осигурявали тренировки за пилотите. Досега той твърдеше, че те се заплащат от Министерския съвет.
Пред народните представители той призна, че наскоро открил и друга истина - премиерът може да лети с военни хеликоптери и самолети без МС да покрива разходите за тях.