Близо половината от младите водачи са управлявали автомобил само с придружител през първите месеци след като са взели шофьорска книжка, а 85% от тях съветват близките им да последват този пример.

Това показват данните от анкета проведена сред 2600 водачи на възраст между 18 и 27 години. Резултатите бяха съобщени от заместник-председателят на Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“ Анжелина Тотева по време на старта на финалната надпревара от кампанията „Най-добър млад шофьор на България“.  

През първия етап на кампанията всички желаещи да се включат в надпреварата трябваше да решат тест, който се доближава до листовките на шофьорските курсове. СБА и ДАБДП добавиха към тях и въпроси под формата на анкета, които да покажат нагласите им по редица въпроси свързани с безопасността на младите водачи. 

„Получихме и някои притеснителни данни, като факта, че близо ¼ от младите водачи са придобили основните си умения зад волана още преди да започнат шофьорския си курс“, каза Анжелина Тотева.

По думите  ѝ не по-малко притеснително е, че близо 40% от анкетираните са посочили, че основните си умения са придобили след шофьорския си курс. „Всичко това още веднъж показва колко е важно обучението да започва от най-ранна възраст и да работим за неговото постоянно подобрение“, подчерта заместник-председателят на ДАБДП. 

В рамките на днешния ден се провежда и състезанието Писта София, което също поставя в своя фокус темата за пътната безопасност.

Приблизително 1 милион и 350 хил. души в света умират всяка година в резултат на пътнотранспортните произшествия, а между 20 и 50 милиона души страдат от увреждания или трайни наранявания. В България 60% от всички инциденти със загинали и ранени настъпват на територията на населените места.

Затова организаторите на инициативата от Българската федерация по автомобилен спорт, Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“ и Съюзът на българските автомобилисти обединяват усилия под общото послание – „Животът е с предимство“.