След ниските температури и обилните снеговалежи по пътищата зейнаха нови дупки. Най-критично е по магистралите, където новопоявилите се пътни ями създават предпоставки за тежки инциденти.
Кърпенето може да започне само при по-високи температури, защото технологията изисква минимум 5 градуса на асфалта, тоест поне 10-15 на въздуха. Но понякога не може да се чака и държавата хвърля парите „на вятъра”, но в името на безопасността.
Огромни ями зейнаха на двете основни магистрали – „Тракия” и „Хемус” още при първото повишение на температурите. На места, където шофьорите обикновено карат със над 120 км/ч, някои от пътните ленти приличат на лунна пътека, а не на магистрала. Заради рисковете от тежки инциденти пътната агенция вече е започнала да кърпи по магистрала Тракия.
Според експертите, кърпежи няма да издържат повече от 3-4 седмици, в зависимост от метеорологичните условия
Ако не закъсаш в преспа, пропадаш в дупка - този нов „закон на Мърфи” забелязват шофьорите и в града. От Столична община казват, че заради тежката зима очакват проблемът да е по-голям от предходни години.
„Именно заради тези температурни разлики, една дупка само за няколко часа от такава, може да се превърне в такава”, каза Георги Тодоров, Столична община.
За образуването на дупки най-голям принос има водата - тя прониква през пукнатините на асфалта и когато замръзне на практика напуква настилката. И още първият преминал от там автомобил буквално чупи асфалта на парчета.
От Столична община обясниха, че на места, където се отворят големи дупки, които са опасни също ще бъдат правени временни запълвания, както по магистралите.
Бюджета на Столична община за кръпки тази година е същият, какъвто беше през последните две години - 26 млн. лв., докато за Републиканската мрежа са заделени едва около 15 млн. лева. Дали ще стигнат - ще видим. Истинските ремонти на дупките трябва да започнат в края на март, или началото на април, когато се затопли.