9 дни след фалстарта на системата за електронни винетки и 4 оставки по-късно – проблеми все още има.

Екип на bTV направи пореден опит да си купи винетка на един от терминалите за самообслужване. Въпреки коректно въведените данни, системата по никакъв начин не ни допусна да достигнем до финалната стъпка на плащането.

Снимка: btvnovinite.bg

Проблемът с електронните винетки започна още в първия ден на новата година, когато по пътищата бяха разположени коли първите коли на тол полицията.

Масово шофьорите срещаха проблеми с терминалите за самообслужване.

Срина се и сайтът bgtoll.bg, според програмисти – заради недостатъчни тестове преди старта. 

„Такъв бъг можеше да бъде хванат много лесно и всеки един нормален сега навлизащ специалист може да напише програма”, каза програмистът Николай Костов.

Куриозите със системата за 180 милиона лева продължават и през следващите дни. Оказва се, че заради некачественото изпълнение всички, които влизат в територията на страната ни, са принудени да нарушават закона.

Терминали на някои от пропусквателните пунктове бяха поставени, но не започнаха работа веднага. 

На 3 януари Пътната агенция реши да спре една от функциите за конвертиране на традиционната винетка в електронна заради грешки и опити за злоупотреби. 

Днес Николай успешно си купи винетка от сайта. Забелязва обаче пореден проблем. Сайтът иска да се съгласите с задължителните общи условия, в полето обаче текст липсва.

В официално становище Консорциум Капш Трафик Солюшънс приветства проверката от българските власти на въвеждането в експлоатация на системата за електронни винетки.

България е шестата държава в ЕС, в която фирмата реализира национална система за таксуване.

Капш е осигурил напълно работеща, тествана и одобрена система, която е предадена на Агенция „Пътна инфраструктура” на 14 декември.

Консорциумът уточнява, че конвертирането на хартиени винетки и плащането в брой не е било част от договора и че предоставя обширни и непрекъснати съвети при поискване от властите без допълнително възнаграждение.