На 7-ия ден от авариите заради снега, електрозахранването вече е възстановено, а жалбите да кабинета на омбудсмана валят.
След обещаните двойни обезщетения от енергодружествата и от държавата, какъв е редът за получаване на компенсациите?
Заради щетите като изгорели уреди и отменени резервации, домакинствата и бизнесът в Централен Балкан са готови да си търсят правата.
Разгледай онлайн нашите промоционални брошури
Оплакванията до омбудсмана през годината в сектор "Права на потребителите" са над 4 700, повече от половината са за проблеми с електроснабдяването и ВиК услугите.
За да кандидатстват за обезщетения към дружествата клиентите трябва да подадат заявление в търговски център на компанията или на електронна поща. Молбата трябва да съдържа свободен текст и д бъде посочен периодът, в който клиентът е бил без ток. Срок за подаванене им няма. Всяка молба ше бъде разгледана.
Граждани и фирми вече са изпратили жалби до енергийните доставчици и до регултора, а общини и фирми от Габровско и Ловешко подготвят колективни искове.
Държавата ще дублира компенсациите на дружествата, като изплати съответно по 30 лева на потребителите, които са останали без електрозахранване повече от 24 часа, а за всеки следващ период от 12 часа по 20 лева.
А в домовете, които стояха на тъмно и студено почти седмица, очакват следващия сняг със смесени чувства.
По темата работиха Димитър Върбанов и Леда Цветкова.
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте btvnovinite.bg във VIBER
Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK