*Платена публикация
Електронният магазин е чудесен начин за печелене на пари, но зад това стоят много време, енергия и усилия. Тръгвайки от създаването на работещ бизнес план и стигайки до създаването на онлайн магазин, едва тогава можем да говорим за генериране на продажби.
В тази връзка ще кажем, че едно от най-големите предизвикателства, с което някои собственици на електронен магазин се сблъскват, е липсата на такива. Причините за това могат да бъдат много, а най-честите сред тях ще разгледаме по-долу. Ето какво сподели с нас една от топ SEO агенциите в България - Serpact .
Не оптимизирате вашия сайт и страниците в него
SEO или “оптимизация за търсачките” представлява процес, който цели да подобри вашия сайт с цел по-голяма видимост при търсене в Google, Bing, Yahoo и останалите търсачки, повишаване на органичния (неплатен) трафик на вашия сайт и съответно увеличаване на продажбите.
Оптимизацията на сайт за търсачките включва:
- техническа оптимизация (Technical SEO)
- оптимизация чрез създаване на съдържание (Semantic SEO)
- оптимизация чрез стратегия за промотиране на сайта (Content Promotion Strategy)
А част от основните грешки от гледна точка на SEO, които може би допускате, са:
- Не използвате релевантни ключови думи – те ви помагат по-добре да се класирате в резултатите от търсене по дадена дума или фраза.
- Не създавате качествено съдържание – важно е да предоставяте полезна информация на потребителите, свързана с вашите продукти или услуги. Старайте се редовно да създавате съдържание, което да не е плагиатствано, да е авторитетно и полезно.
- Нямате стратегия за създаване на вътрешни и външни линкове – те носят огромна стойност, тъй като вътрешните линкове помагат на Google да открива ново съдържание във вашия сайт, а външните допринасят за популяризиране на сайта ви.
- Сайтът ви зарежда бавно – потребителите не искат да чакат, затова се уверете дали вашият сайт зарежда бързо. За целта ви препоръчваме да използвате Google PageSpeed Insights.
- Сайтът ви не е mobile-friendly – днес то е по-важно от това как изглежда даден сайт на десктоп. Mobile-friendly сайтовете е доказано, че предоставят по-добро потребителско изживяване.
Липсват снимки и описания на продуктите
Електронната търговия има един огромен недостатък за потребителите и това е, че продуктите не могат да бъдат докоснати и разгледани. Именно затова всеки ваш потенциален клиент разчита на снимките и описанията, които му предоставяте.
В случай, че снимките са с лошо качество, малко или изцяло липсват, няма как да очаквате потребителите да закупят продукта. Наред с това е важно да обърнете внимание и на описанията на всеки продукт.
Съветваме ви да направите качествени снимки, представящи максимално добре продукта, както и да добавите кратко резюме с всички важни характеристики, които притежава.
Липсва информация за вашия бизнес и за връзка с вас
Малък детайл, но с изключителна важност. Когато потребителите не виждат данни за контакти и информация за вас и вашия бизнес, за тях това е червен флаг, че има нещо нередно.
Потребителите проучват преди да решат да купят от вас. Затова създайте страница “За нас”, в която да разкажете малко повече за вас, вашия бизнес, каква е неговата мисия и цел. Това ще помогне на потребителите да се запознаят по-добре с вас.
И разбира се добавете страница с контакти в случай, че искат да се свържат с вас. Нашите препоръки са да създадете контактна форма и да добавите телефон и имейл.
Сайтът ви е труден за използване
Днес потребителите нямат време и търпение да прекарват прекалено много време във вашия сайт. Те знаят какво искат и очакват лесно да го открият, когато кликнат върху даден сайт.
В случай, че навигацията на сайта ви е трудна за използване и трудно се откриват всички продукти, които предлагате, потребителите обикновено напускат вашия сайт и не се връщат отново.
Прекалено е сложен процесът за поръчка
Със сигурност едно от най-неприятните неща е незавършена поръчка. Причините за това потребителите да не финализират своите поръчки могат да бъдат много, но една от най-честите сред тях е твърде дългият и сложен процес за поръчване на продукт от вашия сайт.
В този случай препоръките ни към вас са да се постараете да създадете кратък и лесен процес за поръчка, плащане и избор на доставка. Добавете и възможността потребителят сам да избира дали да поръча чрез регистрация или като гост във вашия сайт.
В обобщение на всичко до тук ще кажем, че създаването на успешен електронен магазин не е лесна задача, но не е невъзможна. А за да имате добре работещ сайт, най-доброто решение е да се обърнете към SEO специалисти, които ще ви помогнат в това да подобрите класирането на сайта ви и да увеличите продажбите от него.