В София беше учреден нов медиен съюз. В него участват 35 вестникарски и интернет издания. Поканени са електронните медии и рекламни агенции, както и всички български издания в чужбина.
В съюза участват всички недоволни от промяната в управлението на властта в стария медиен съюз, чийто председател е съсобственикът на "24 часа" и "Труд" Любомир Павлов.
Извън новия медиен съюз остават и изданията на Иво Прокопиев и вестник "Сега".
Учредители на организацията са Тошо Тошев, Валери Запрянов, Красимир Гергов, Тодор Батков, Светлана Шаренкова, Петьо Блъсков, Делян Пеевски.
В Българския медиен съюз са поканени за участие електронни и рекламни агенции чрез техните организации АРА и АБРО, но окончателно решение от техните управителни органи за участие не е взето.
„Има сериозна криза в рекламния бизнес, намаляват се бюджетите, има все по-голямо увеличение на относителния дял в електронни медии за сметка на печатни медии, факт е, че в тиражите и продажбите цари пълна мъгла и няма обективно и независимо звено, което да прави одит на тиражите и на продажбите, което да е някакъв ориентир на рекламодателите и да дава ясна представа за читателската и зрителската аудитория”, каза Тодор Батков, издател на вестник „Стандарт”.
Председател на Българския медиен съюз е Валери Запрянов. По думите му съюзът ще има свой етичен кодекс, но той ще бъде по-широк, ще членуват и всички членове на българския медиен съюз, българските медии в чужбина.
Засега членове на новото сдружение са 35 издатели и собственици на медии, рекламни агенции и разпространители като амбицията на инициаторите е вътре да не влизат жълти вестници.