30% от шестокласниците у нас са в риск да загубят мотивация за учене и да отпаднат от училище, сочат данните от национално представително проучване на Центъра за приобщаващо образование.
За 46% от децата най-важните предмети са математика, история, география и английски език, но те са им напълно безинтересни. Според експерти това означава, че класно-урочната форма, в която тези предмети все още масово се преподават, се проваля и не вдъхновява децата към учене.
Любимите предмети на децата са физическо възпитание, рисуване и музика. Резултатите не са изненада, казват от центъра, защото в тези часове децата са активни участници в процеса.
Според статистиката децата изпитват най-голям страх от провал в ученето – 56% от тях са посочили тази причина,докато едва 18% са посочили агресията в училище.
23% от шестокласниците живеят в крайна бедност, а 18% имат трудности с българския език.