18 хиляди лева е загубил градският транспорт в столицата от продаването на от "зелен билет" вчера.
Заради мръсния въздух в цялата транспортна мрежа в София се пътуваше с билет от 1 лев вместо от 1,60 лв. за едно пътуване.
Колко пъти месечно общината може да си позволи по-евтините „зелени билети” и какви други мерки се готвят, за да дишаме по-чист въздух в страната.
Немалко хора днес останаха разочаровани – билетът в София отново е 1,60 лв.
От Центъра за градска мобилност отчетоха, че са продали над 30 хил. „зелени билета” и общо 2 хил. повече спрямо предходната неделя. А с билета за лев само за един неделен ден приходите са били с 18 хил. лв. по-малко.
Все още не е ясно колко от тези 30 хиляди билета реално са свалили хора от колите или просто редовни пътници са спестили пари.
Тепърва ще се изчислява и ефекта от мерките. След това ще стане ясно и колко дни в месеца общината може да си позволи „зелен билет”.
Според експерти истинският проблем не е само в София, а в още 24 града, където нивата на фини прахови частици често са над нормите, идва не толкова от трафика, а от битовото отопление – 2/3 от домакинствта у нас се топлят на дърва и въглища.
Още от следващата зима обаче се готви ограничаване на продажбата на най-евтините, но по-замърсяващи брикети.
И ако наистина от следващата зима се ограничи продажбата на въглища с високо съдържание на пепел и сяра, ще трябва да се намери решение и за социалната помощ за отопление – 90% от сумите за подпомагане отиват именно за топло на дърва и въглища.