Как 17-годишна българка остана на летището в Мадрид, въпреки че имаше билет за София? Историята на младата Зорница развълнува социалните мрежи, а bTV направи проверка по случая.

Оказва се, че ако купим двупосочен билет, не е гаранция, че ще имаме полет обратно. Най-много жалби, освен за закъснения, има за дублирането на места по най-популярните маршрути. Именно това се е случило и на героинята в нашия репортаж.

Мадрид е мястото, където 17-годишната Зорница смята да учи висше образование. Отива да разгледа офертите на университетите. Пътува сама с подписана от родителите декларация.

Преди обратния полет се чекира онлайн. Но вместо бордна карта получава от "Уиз Ер" съобщение да отиде на гише на летището.

Снимка: btvnovinite.bg

„Платих 35 евро, той ми издаде бордна карта, като дори се пошегува, че имам късмет, че ми е дал последното място”, разказва Зорница Коцева.

Така момичето се отправя към изхода за самолета, където я спират.

„Точните му думи бяха: Продали сме ви билет, който е продаден вече на друг”, спомня си Зорница.

„Не безсилен, ти си отчаян от всичко, не знаеш какво става, не можеш с нищо да помогнеш”, споделя Мария Димова, майка на Зорница.

Снимка: btvnovinite.bg

В крайна сметка семейството плаща за връщане с друга авиокомпания. А превозвачът в писмо до bTV призна за практиката да се продават повече билети от наличните места, за да се избегнат празните седалки, ако пътник не се появи.

Тя е била своевременно информирана за ситуацията и е подписала формуляр за отказано качване на борда, в който тя се съгласява да приеме като компенсация възстановяване на първоначалната заплатената цена на билета си.

Зорница казва, че не е подписвала подобен документ. Поуката за нея е, че не може би не трябва да пътува с тази авиокомпания.

В такава ситуация, авиокомпанията първо е „длъжна да потърси доброволци, които да се откажат (да пътуват), ако за тях не е спешно и тогава получават облаги. Да предложи някакъв вид обезщетение, ваучер за следващо пътуване”, казва Соня Спасова от Европейски потребителски център.

Компенсациите за дублиране на места достигат до 600 евро в зависимост от дължината на полета.

"Уиз Ер" позволява известно надвишаване на броя резервирани места (overbooking) за най-популярните маршрути, за да предостави възможност на повече пътници да пътуват и да избегне наличието на празни места, ако пътник не се появи.