Максималната допустима скорост на магистрала да стане 130 километра в час. Това предлагат от вътрешното министерство на парламента.

Да се въведе изискване младши-шофьорите - със стаж под 2 години, да сядат зад волана нощем само с придружител.

Максимално допустимото количество алкохол в кръвта за водачите на автобуси, камиони както и на младши-шофьорите, да стане 0,2 промила. А в кварталите ограничението на скоростта да е до 30 километра в час.

Междувременно в Сливен патрул в трафика се сдоби с нова сигнализация за нарушителите.

Екип на bTV се качи в единствената засега оборудвана кола.

Малко след 19 часа той тръгна от 278-и км на АМ „Тракия“ по посока София след патрулния екип. При проверката полицаите включват светлинен надпис, който указва на шофьора да отбие встрани.

Органите на реда проверяват товарното помещение на бус.


Шофьорите също отчитат засиления контрол, някои са проверявани по два пъти дневно.

"Аз инцидентно го карам този бус, не съм шофьорът, но днес и с колата ме спряха”, коментира Николай.

За броени дни в този участък са установени 11 пияни зад волана.

„Откакто започна изпълнението на тази мярка има голям брой нарушения, тъй като служителите се движат в трафика. Най-голяма опасност за движението са рисковите изпреварвания на забранени участъци, изпреварвания в дясната страна на АМ „Тракия“, изпреварвания през аварийната лента”, коментира главен инспектор Илиян Николов, началник на „Пътна полиция“ в Сливен.

Война срещу войната по пътищата МВР води и със законодателни предложения. А заради засиления мигрантски натиск патрулите спират предимно бусове и товарни коли. Последната група задържани в района на Сливен е преди два дни.