На 28 ноември 2024 г. се проведе юбилейното 10-о издание на фестивала „Денят на Бернайс“, организиран от Българското дружество за връзки с обществеността (БДВО).
Темата на форума тази година – „Фрагментация: Комуникация в разслоена информационна среда“ – привлече водещи експерти и професионалисти от различни сфери, които дискутираха предизвикателствата и възможностите в епоха на фрагментирано внимание, кратки послания и информационни ехо-стаи, както и адаптацията към съвременната комуникационна среда.
Фрагментирането като мегатренд на нашето време – фрагментиране на съдържанието, на вниманието, на публиката, която се затваря в ехо-стаи и лагери на наши и ваши онлайн. Как това влияе върху общуването? Как влияе и върху професията на комуникатора, върху ежедневните предизвикателства на средата, върху стратегиите на медиите и брандовете? Адаптираме ли се добре и трябва ли да се адаптираме към всичко или е наша отговорност да предизвикаме и промяна в тенденциите?
Всички тези въпроси намериха отговор от участниците в двата панела: Радослав Бимбалов - писател, общественик и предприемач, Спас Кьосев – тв журналист и комуникационен експерт, Евгения Пеева - социален и бизнес предприемач със страст към образованието и оптималното човешко развитие, изп. директор на SoftUni BUDITEL, Светлозар Петров – управител на компанията за комплексни HR услуги JobTiger, проф. Димитър Вацов - преподавател по философия в НБУ и председател на Фондация за хуманитарни и социални изследвания - София, Калина Петкова – лидер „Глобални комуникации за България, Албания, Северна Македония и Косово“ в Шнайдер Електрик и член на УС на БДВО.
Водещ и модератор на събитието беше Георги Ненов, създател на успешния подкаст „Свръхчовекът с Георги Ненов“.
Финалът на вечерта беше церемонията по награждаване на най-добрите студентски проекти за комуникационна кампания на тема „GEN Z събужда града“ в традиционния конкурс „Като Бернайс“. Целта на състезанието е да стимулира креативността и активността на студентите, изучаващи комуникации, като заданието тази година се фокусира върху изграждане на проект за цялостна комуникационна кампания с цел събуждане на гражданското участие за подобряване на градските условия на тема „GEN Z събужда града“.
Във вдъхновение за младите хора се превърна столицата и нейното развитие чрез разнообразие от комуникационни проекти и стратегии. Журито, включващо университетски преподаватели по комуникации в страната и председателя на БДВО, Иван Янакиев, отличи на първо място отборът на Милен Илиев, Мирослав Лазаров и Кирил Кацаров – 3 курс, специалност „Връзки с обществеността“ във ФЖМК на СУ „Св. Климент Охридски“ с ментор д-р Богомила Колева. Те спечелиха оценяващите с атрактивност, оригиналност и креативност при представяне на ключовото послание на изградената комуникационна кампания „София е твоята мозайка – добави своята част!“
На второ място се наредиха колегите им: Виктория Джанева, Мая Янчева, Лидия Букарева с ментор гл. Ас. С-р Йордан Карапенчев, отново от ФЖМК на СУ „Св. Климент Охридски“ с кампанията „Спящата красавица“. Третото място беше поделено между отборите на Славе Котески и Никола Станков, също в трети курс „Връзки с обществеността“ в СУ с ментор доц. Мила Серафимова и приложението им Signalizirai.bg, както и Сияна Добрева и Виктория Иванова - 1 курс „Връзки с обществеността“ в СУ с ментор гл. Ас. Д-р Йордан Карапенчев, създатели на платформата “Wake Up В“.
Фестивалът „Денят на Бернайс 2024“ за пореден път затвърди позицията си като ключово събитие за комуникационната общност в България, предлагайки платформа за дискусия и обмен на идеи между водещи професионалисти и младото поколение.