
Становището на Съвета за електронни медии във връзка с рекламата на алкохол е, че в европейското законодателство, и в българския закон въпросът за продажбата на спиртни напитки е регламентиран.
"Искам да направя едно много сериозно разграничение. Значи, рекламата на определен тип алкохол не е реклама изобщо на алкохол, примерно дадена марка водка, бира или вино. Не е просто "Пийте!", просто реламира определена марка алкохол", пояснява Райчо Райков, председател на СЕМ.
Според него, основният проблем е, че у нас продължава да се продава алкохол на непълнолетни лица. Същото важи и за продажбата на тютюневите изделия.
"Разбира се, че проблем е това, че децата у нас пият. Страшен проблем, бих казал. Но дали телевизионната реклама ги кара, и доколко децата гледат, пък и вярват на телевизионни реклами. Говоря, най-общо деца", казва Райков.
Депутатът от НДСВ Кирил Милчев заяви, че има нужда от ясен и категоричен закон, който да реши проблемите с рекламата на спиртни напитки и тютюневи изделия не само в електронните, но и във всички печатни медии. Той допълни, че не бива да се създава прецедент и текстове за рекламата да влизат и в други закони, например в Закона за народното здраве.