
Звездата на Ферари Михаел Шумахер спечели с време 1.34:35,199 часа по категоричен начин състезанието на пистата “Индианаполис” за Гран при на САЩ, 10-и кръг от световният шампионат във Формула 1. Пилето записа трета победа за този сезон (87-а в кариерата) и общо четвърта в САЩ. Втори остана съотборникът му Фелипе Маса, което е и най-добро постижение в кариерата му. Двамата водеха колоната през цялто време на надпреварата и нямаха никави проблеми, като показаха отново, че гумите Бриджстоун са непобедими на Инди. Трети остана Джанкарло Физикела (Рено). Четвърти с тактика с едно спиране завърши Ярно Трули (Тойота). Пети и шести финишираха съответно Фернандо Алонсо (Рено) и Рубенс Барикело (Хонда). На края финалната линия пресекоха едва девет автомобила. Класирането допълниха още Дейвид Култард (Ред Бул), Нико Розберг (Уилямс-Косуърт) и Витантонио Луици (Торо Росо).
Надпреварата в Америка започна с истински екшън още на първия завой след изгасването на червените светофари. На старта, спечелилият пол-позишън Шумахер потегли много лошо и след първите 200 метра тръгналият втори Маса вече бе лидер. Алонсо също се изтреля много бързо от пета позиция и задмина съотборника си Физикела, както и Барикело с Хонда. Испанецът опита атака и на Михаел от външната страна на първия завой, но германецът не го пропусна пред себе си.
Голямата драма настъпи в задната част на колоната където Монтоя, Бътън, Райконен, Спийд, Клийн и Хайдфелд направиха зверска катастрофа помежду си в резулатат на което всички освен Дженсън отпаднаха от състезанието. Самият Хайдфелд се преобърна ефектно и направи няколко салта в тревата около пистата. Така на трасето настъпи голяма бъркотия и комисарите пуснаха Кола за сигурност. Хуан Пабло Монтоя, закачи отзад съотборника си Кими Райконен, но на писта бе доста тясно и инцидентът, като цяло бе доста спорен. Временното класиране изглеждаше по следния начин: 1.Маса, 2.М.Шумахер, 3.Алонсо, 4.Физикела, 5.Барикело и др. Междувременно Бътън влезе в боска за смяна на предно крило, но очевидно имаше проблем с налягането на охладителната течност и няколко обиколки по-късно отпадна от състезанието.
Гран при на САЩ беше рестартирано пет обиколки по-късно. Маса поведе колоната, а Шуми се движеше втори. Трети и четвърти бяха съответно Алонсо и Физико. При подновяването на състезанието Сато (Супер Агури) удари Монтейро (Мидланд), който по-късно бе принуден да се откаже от надпреварата, а японецът остана на място в тревата. Джанкарло притискаше съотборника си, но световният шампион не се даваше.
Все пак в 14-а обиколка Физикела изпревари Алонсо на първия завой. Тогава стана ясно, че Фернандо има проблеми със стабилността на болида си. По-късно колите на Рено покзаха остра нужда от сцепление. Алонсо едва креташе на пистата и до края на надпреварата нито за миг не се намеси в борбата за призовата тройка. Към края той бе притиснат дори от Барикело. Маса и Шумахер, които караха с гуми на Бриджстоун увеличаваха преднината си и тя по едно време дори достигна 20 секунди пред Физикела. Интригата бе единственно дали бразилецът ще пропусне пред себе си седемкратния световен шампион. Михаел Шумахер успя да мине пред съотборника си още след първите спирания в бокса.
Първо Шуми посети пита в 29-а обиколка, като влезе едновременно с Физикела. Механиците на Джанкарло смениха ъгъла на атака на предното му крило с надежда сцеплението на колта му да се подобри. Една обиколка по-късно Маса също влезе в бокса, но излезе зад Шумахер. Механиците на бразилеца го забавиха малко, но пък и Пилето направи рекордни обиколки. Така до края на състезанието дори след вторите спирания нямаше особенни размествания в челото и двата болида на “Черните кончета” не дадоха никакъв шанс на конкурентите си. Те постигнаха първата си двойна победа след Гран при на Италия на пистата "Монца" през 2004 година. В средата на колоната най-доброто си клаиране за годината записа Ярно Трули (Тойота), който тръгна от бокса, но само с едно спиране в 39-а обиколка финишира четвърти. В първата шестица можеше да завърши и Ралф Шумахер, но в 62-а обиколка герамнецът отпадна след като получи проблем в колата си и се прибра безславно в пита. Алонсо не стъпи на подиума за първи път в последните 11 състезания и трябваше да се задоволи с петата позиция. До финала стигнаха едва девет автомобила от 22 стартирали. Следващият старт от шампионата е на 16-и юли за Голямата награда на Франция на пистата "Маникур".
Повече подробности относно състезанието обиколка по обиколка можете да прочетете ТУК!
Крайно класиране на пистата “Индианаполис” за Гран при на САЩ:
1.Михаел Шумахер (Ферари) 1:34:35,199 часа
2.Фелипе Маса (Ферари) +7,934 секунди
3.Джанкарло Физикела (Рено) +16,595
4.Ярно Трули (Тойота) +23,604
5.Фернандо Алонсо (Рено) +28,410
6.Рубенс Барикело (Хонда) +35,516
7.Дейвид Култард (Ред Бул) +1 обиколка
8.Витантонио Лиуци (Торо Росо) +1
9.Нико Розберг (Уилямс-Косуърт) +1
Отпаднали: Ралф Шумахер (Тойота), Кристиян Албертс (Мидланд), Жак Вилньов (БМВ-Заубер), Тиаго Монтейро (Мидланд), Такума Сато (Супер Агури), Дженсън Бътън (Хонда), Кими Райконен (Макларън-Мерцедес), Ник Хайдфелд (БМВ-Заубер), Хуан Пабло Монтоя (Макларън-Мерцедес), Марк Уебър (Уилямс-Косуърт), Скот Спийд (Торо Росо), Кристиян Клийн (Ред Бул), Франк Монтани (Супер Агури) Временно класиране в шампионата (пилоти):
1. Фернандо Алонсо (Рено) 88 точки
2. Михаел Шумахер (Ферари) 69
3. Джанкарло Физикела (Рено) 43
4. Кими Райконен (Макларън-Мерцедес) 39
5. Фелипе Маса (Ферари) 36
6. Хуан Пабло Монтоя (Макларън-Мерцедес) 26
7. Дженсън Бътън (Хонда) 16
Рубенс Барикело (Хонда) 16
9. Ник Хайдфелд (БМВ-Заубер) 12
10. Дейвид Култард (Ред Бул) 10
11. Ралф Шумахер (Тойота) 8
Ярно Трули (Тойота) 8
13. Жак ВИлньов (БМВ-Заубер) 7
14. Марк Уебър (Уилямс-Косуърт) 6
15. Нико Розберг (Уилямс-Косуърт) 4
16. Витантонио Луици (Торо Росо) 1
Кристиян Клийн (Ред Бул) 1
Временно класиране в шампионата (конструктори):
1. Рено 131 точки
2. Ферари 105
3. Макларън-Мерцедес 65
4. Хонда 32
5. БМВ-Заубер 19
6. Тойота 16
7. Ред Бул 11
8. Уилямс-Косуърт 10
9. Торо Росо 1
Снимки: F1.racing-live.com, Reuters и AP