
Потокът на автовози от България към Ирак е намалял повече от 10 пъти. Това разказа български шофьор, който днес се завърна от Ирак. Той разтоварил стоката си на 15 километра от турско-иракската граница в Захо.
Често обаче шофорите на автовози са принудени от прекупвачите да навлизат по-навътре в Ирак.
"Например, ако даден автовоз с колите е за Захо, ако не могат да намерят пазар, те ни пращат към други градове. Просто, с една дума, те диктуват положението. Колкото по-навътре навлизаш, толкова има и по-големи рискове", обясни Траян Траянов, шофор на автовоз от Хасково.
Въпреки рисковете, след три дни Траян отново ще потегли към Захо. Все по-рядко му се отдава да препечелва от курсове до Ирак.
"Няма търсене на автомобили, няма пазар, цените рязко са спаднали. На нашто заплащане т'ва се отразява малко кофти", коментира Траян.
Заради намалялата работа, шофьорите се съгласяват на по-ниско заплащане за курс. В същото време разходите по престоя им в Ирак се увеличават, защото прекупвачите предпочитат колите да остават на автовозите, докато ги продадат.