Ако имате електронен подпис, това може да направите дори по интернет, а ако не, на хартиен носител в новите 28 офиса на Агенцията по вписванията в страната.Емил Станков, директор на Агенцията по вписванията: "Изключва се вече възможността да внасяме държавни такси на различни места или да висим на опашка. Сега, в момента, ако искаш да регистрираш едно дружество с ограничена отговорност, внасяш държавна такса за това дружество на едно място, внасяш държавна такса за държавен вестник, за обнародване в държавен вестник, трябва да плащаш за копия, после, като си взимаш решението. Всичко това нещо вече е сведено само до едно плащане до Агенцията, което ще бъде доста облекчено".
След като стартира на 2 януари регистърът ще започне да пререгистрира всички фирми в страната. Това трябва да приключи след три години. Тогава всеки ще може сам да прави справки за съществуващите фирми на интернет адреса на регистъра.
Друго улеснение за хората, но не и за фирмите, е това, че след нова година няма да може да съществуват две дружества с едно и също име. Затова те ще имат два месеца да се преименуват. Регистърът ще сложи ред и в други практики. Като например това, че ще станат ясни хората, които имат фирми на свое име, а нямат право на това заради постовете, които заемат.
От регистъра очакват, че електронната система и бързото обслужване, ще преборят и черния пазар на актуални състояния у нас. Практика било фирмите да си вадят документа за един ден срещу 50 лева, а не за седмица, какъвто е сегашния срок.
