Въпросният „възстановен“ тротоар /около 2 км/ е на т.нар. „Магистрала“ - натоварен участък от първокласен републикански път Велико Търново -Габрово, преминаващ през чертите на град Дряново. Възстановеният участък от бензиностанция „Петрол“ до „Ракетата“ рядко се използва от пешеходци. Освен това липсва предпазна мантинела, която не е предвидена и след т.нар. „възстановяване“. В същото време, не е направен дори и бегъл опит за ремонт на останалата част от същия този тротоар на „Магистралата“, свързващ центъра на града с двата най-големи квартала – „Априлци“ и „Успех“ - населен предимно с хора със зрителни увреждания. В Дряново няма градски транспорт и това е единственият пешеходен маршрут за жителите на кварталите, но за майки с колички и хора с увреждания е истинско препятствие. От снимките се вижда, че асфалтовата настилка е силно компрометирана от корените на дърветата, на места има дупки и пропадания от свлачища, а някъде дори е само дребен чакъл. Добре, че все пак има мантинели, които да предпазват хората от връхлитащи автомобили. За възстановеното „чудо на българското пътно строителство“ Община Дряново е похарчила 73 573,92 лв. с ДДС от държавната си субсидия за капиталови разходи. Изпълнител е софийската фирма - Пи Ейч Ай, избрана заради краткия срок за ремонтни работи - 3 месеца и голямата гаранция – 8 години. За възстановяването на тротоара изпълнителят е трябвало да отстрани 2700 кв.м. храсти, но покрай тях тихомълком са отсечени 36 здрави, над 20-годишни липи. Дървеният материал – изчезна (не)знайно къде, а за населението останаха обясненията на местната управа, че корените на дърветата ще надигнат асфалта на тротоара и дори на пътя, че няма тротоари с дървета по средата (всъщност липите бяха на не повече от 10-15 см от бордюра), както и абсурда, че „липовият цвят е замърсен от изгорелите газове и вреден за здравето, а виждате ли ромите от близкия квартал го берат и продават...“ За да се получи този „шедьовър“….тук трябва да са насипани 270 куб. м. трошен камък, да е направен битумен разлив от 2700 кв.м и да са положени 259 тона асфалт. Месец след приключването на СМР и договора /14.04.2016 г. – 14.07. 2016 г./ тротоарът изглежда така… дунавски вълни, ненанесен асфалт до края, липса на бордюр/подпорна стена от вътрешната страна, а някои „доволни“ граждани вече премахнаха новата настилка, за да могат да си използват гаражите!Очакваме есенните дъждове и зимни снегове да свършат своята работа и поради липса на подпорни стени да се активизират свлачища по ската надолу – тогава сигурно ще се вайкаме за помощ пред Междуведомствената комисия по бедствия и аварии или ще търсим гаранциите от Изпълнителя. (Данните са взети от договора за възлагане на обществената поръчка, публикуван в профила на купувача на официалната интернет страница на Община Дряново)