Президентът на ФИА Макс Мозли отново попадна във фокуса на медиите след като днес даде изявление за агенция "Ройтерс". Поводът естественно е решението, което ФИА ще вземе утре кой да бъде 12-ят отбор във Формула 1 през 2008 година. Както е известно, преди около месец цели 22-тима подадоха заявки за участие в шампионата след две години. В тази бройка се включват и всички сегашни единайсет екипа от първенството, а именно: Ферари, Ред Бул, Мидланд, Торо Росо, Супер Агури, Уилямс-Косуърт, Рено, Макларън-Мерцедес, Тойота, Хонда и БМВ-Заубер. Последните пет тима са и членове на Асоциацията на автомобилните концерни (GPMA). Фаворит за последното място даващо право на участие в шампионата през 2008 година е екипът на Дейвид Ричардс - Продрайв.

Мозли коментира ситуацията с ограничението на тимовете в Гран при и призна, че не вижда проблеми в близко бъдеще да отпадне лимита за 12 отбора в шампионата. Това е една от основните клаузи на договора "Конкорд", който регламентира търговските и комерсилани права във Формула 1.

"Проблемът с ограничената бройка на отборите във Формула 1 се изразява в сигурността", заяви Мозли. "Ако допуснем повече от 12 тима във Формула 1, това означава, че ще трябва да променяме инфраструктурата на пистите. Ще се наложи да реконструираме боксовете, гаражите, част от трасетата и какво ли още не. Но в същото време, ако организаторите на състезанията и промоутърите се съгласят да инвестират определени финансови средства, не виждам сериозна причина защо да не допуснем до участие повече от 12 екипа. Колкото до сигурността, ще трябва да помислим по какъв начин да разширим правилата за безопасност", допълни той.

""/       

Една от многото революционни идеи на Мозли е след време в шампионата на Формула 1 да има изкачващи и изпадащи отбори. Подобно на футбола, последните два или три тима в крайното класиране на първенството ще отиват в по-долна дивизия (в конкретния случай сериите GP2), а първите отбори от този шампионат ще получават правото да участват в най-авторитетната автомобилна надпревара.

"Бих искал един ден да видя подобна система и във Формула 1", продължи Макс. "Ще бъде много интересно да има изпадащи отбори. Това естественно подлежи на сериозни дискусии, но такъв вариант определено ми допада. Според мен ще е най-добре да върнем системата от преди няколко години. Тогава повече от 30 пилоти се допускаха до квалификацията, а на старта след пресявките заставаха само 26 или 24. Със сигурност никога не мога да кажа никога, но при формата на квалификацията каквато имаме в момента, ще ни трябва отново известно време за промени. Състезаващ се 13-ти отбор във Формула 1 също е вариант, но всички останали участници също трябва да са съгласни", завърши с усмивка Молзи.