Отборът на Макларън-Мерцедес показа вчера своята кола за сезон 2008 в Щутгарт.

Работата по проектирането на MP4-23 започва през ноември 2006 г., а същинската част - през март 2007 г. През май 2007 пък стартира уточняването на аеродинамиката, като са направени 3000 часа във въздушния тунел.

Люис Хамилтън, Педро де ла Роса и Гари Пафет са взели мерки за седалките си през септември 2007 г., а веднага след подписването си с отбора Хейки Ковалайнен е дал своите размери.

Работата по шаси номер 1 започва в началото на ноември 2007 г. и завършва през януари 2008 г. 150 различни инженери са работили по проекта.

1500 човекочасове са били нужни досега за разработването на МР4-23. Същата бройка е нужна и за построяването на цялата кола за дебюта й на писта на 9 януари 2008 г. 

МР4-23 е еволюция на МР4-22 и няма големи визуални промени, но от сегашното състояние до първия старт в Австралия ще има още много промени, най-вече в аеродинамичния пакет. 

 

ДВИГАТЕЛ МР4-23  

 

Тип: Мерцедес-Бенц FO108V

 

Обем: 2.4 л

 

Брой цилиндри: 8

 

Максимални обороти: 19 000 (ограничение на ФИА)

 

Ъгъл на цилиндрите: 90

 

Бутала: 98 мм (ограничение на ФИА)

 

Клапани: 32

 

Гориво: Мобил 1

 

Масло: Мобил 1

 

Тегло: 95 кг (минимум) 

 

Трансмисия: 

 

Предавки: 7 и една задна

 

Секвенционална полуавтоматична 

 

Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта www.formula1.bg

""