Гледах репортажа за линия 111, излъчен днес 27.06.2017 г, и споделям това видео с молбата да се даде гласност на проблемите на хилядите живущи в кв. Слатина. Район „Слатина“ е огромен комплекс (население от 72 377 жители според официални данни от 2011 г. Към 2017 г. вероятно броят на живущите се е увеличил с поне 10 - 15 хил. души предвид обстоятелството, че непрекъснато се строят нови жилищни сгради), който се обслужва от автобусни линии 9, 404 и най-вече от автобусна линия 11. Поради причини, които отдавна не са особено актуални, от юни месец разписанието на градския транспорт (следователно и на тези линии) преминава от зимно в лятно, което поражда огромни затруднения за придвижването на гражданите. С цел изясняване на проблема ще дам конкретен пример (цитат от жалба, която подадох днес 27.06.2017 г. до зам. кмета на гр. София по транспорта):Според разписанието на автобус 11 (който е и линията с най-дълъг курс в София, което само по себе си е предпоставка за натрупване на огромни закъснения), в пиковите часове между 07:00 ч. и 09:30 ч. той би следвало да се движи по следния график (става въпрос за спирка 0148):7:01 / 7:16 / 7:31 / 7:45 / 8:00 / 8:13 / 8:28 / 8:42 / 8:54 / 9:05 / 9:18 / 9:32/ Информацията е от сайта на ЦГМ: https://www.sofiatraffic.bg/bg/transport/schedules /Или иначе казано на всеки 13-15 мин. . Реално обаче ситуацията е доста по-различна. Автобусите редовно закъсняват с около 10-15 мин., което води до интервал между тях, равняващ се на повече от 23-25 мин. Часовете между 07:00 ч. и 09:30 ч. са крайно натоварени откъм пътникопоток и един такъв интервал на закъснение води до натрупване на огромно количество хора, които дори не могат физически да се качат на автобуса (в приложения клип може нагледно да видите как вратите на автобус, оборудван с датчик, не могат да се затворят повече от минута). Това разбира се води до напрежение и избухване от страна на шофьорите, които пък от своя страна се опитват да гонят безумния график. Броят на „щастливците“ успели да се качат в автобуса, съм сигурна е в нарушение на всякакви норми за максимално позволени правостоящи в подобно превозно средство. Оставям на Вас преценката за това, колко комфортно (а да не говорим безопасно) е пътуването в тази ситуация. Всичко гореописано, разбира се случва срещу сумата от 1.60 лв., която всеки от пътуващите заплаща за да бъде част от това кошмарно пътуване. Всичко казано дотук е в абсолютен разрез с интересите на данъкоплатците и е крайно недопустимо за една европейска столица, която е заложила качествен градски транспорт като свой основен приоритет.