Стратегията трябва да бъде одобрена от Парламента. Тя е за период от 6 години. Според управляващия директор на Би Ти Ви Светлана Василева има нужда от такава стратегия, защото дава възможност на операторите да планират дългосрочно дейността си. "Но това което виждам като основен пропуск е, че не е заложен икономическия принцип на раздаването на честотите и лицензиите, тъй като икономическият фактор е основен. Без да има основа и база, на която да се опира съществуването на операторите те могат да станат икономически зависими", смята Светлана Василева.
Председателят на Комисията за регулиране на съобщенията Георги Александров поясни, че икономическите критерии, според които ще се раздават лицензиите ще бъдат изработени на по-късен етап.
"По принцип финансовата обосновка в този случай би била полезна, за да се види дали бъдещият оператор би имал финансовата възможност да реализира това, за което кандидатства", каза Георги Александров.
Според експертния доклад на Съвета за електронни медии, приложен към стратегията Би Ти Ви, е безспорен лидер по обща аудитория и изпреварва БНТ с повече от 10 процента.
