От май ЧЕЗ ще отчита електромерите на три месеца

Както и досега, плащането на сметките за ток ще става всеки месец.

Публикувано в  17:52 ч. 07.04.2008 г.
Електроразпределителната компания ЧЕЗ ще въведе тримесечно отчитане на електромерите от началото на май 2008 г. за всички битови клиенти и за стопанските клиенти с предоставена мощност под 100 КВт, информира днес ръководството на компанията.

Това означава, че за първите два месеца ще бъдат формирани две равни месечни сметки, съобразени с индивидуалното потребление и сезонността, посочват от ЧЕЗ. На третия месец, след отчитане на електромера потребителят ще получава изравнителна фактура, която ще отразява разликата между стойността на реално потребената електроенергия за тримесечен период и фактурираните плащания през първите два месеца. Както и досега, плащането на сметките за консумирана електроенергия ще става всеки месец.

В случай, че сумата от сметките за предходните два месеца надвишава изравнителното задължение, разликата ще бъде приспадната от следващото задължение или ще бъде възстановена до 5 дни при писмена заявка, информираха от компанията. Новите потребители ще договарят размера на равните вноски до първото отчитане или ще заплащат месечна вноска на стойност едномесечна консумация в размер на 180 часа /30 дни по 6 часа/ при предоставената мощност и цена за дневна електроенергия.

С цел защита интересите на потребителите Държавната комисия за енергийно и водно регулиране е утвърдила ограничаване на количествата електроенергия за формиране на равните месечни вноски до 100% от количествата електроенергия, потребени през същия период на потребление една година назад.
Потребителят няма да дължи равни месечни вноски, а ще заплаща само стойността на изравнителната фактура, ако стойността на равните месечни вноски е по-малка от 2 лева без ДДС.

Тримесечното отчитане на електромери е тествано от ЧЕЗ в края на 2007 г. в пилотен проект в село Скравена, Ботевградско. Пилотният проект е извършен със знанието на ДКЕВР и със съгласието на всички участници - над 500 битови и стопански потребители.

Проведеното след края на проекта в Скравена социологическо проучване е показало, че приблизително 70% от анкетираните участници в проекта одобряват и са удовлетворени от тримесечното отчитане на електроенергията. Около 70% от участниците заявяват, че след провеждането на пилотния проект са съгласни да се въведе тримесечно отчитане на електромерите за постоянно.

Тримесечното отчитане ще бъде извършвано по начин, който да гарантира прозрачността на образуването на сметките, уверяват от компанията. Kлиентите на ЧЕЗ ще продължат да имат възможност да контролират действителното си потребление и точността на своите сметки, като проверяват показанията на електромерите си на всеки 3 месеца. Данните от електромерите ще бъдат посочени в изравнителната сметка.

След въвеждането на тримесечното отчитане клиентите на ЧЕЗ Електро България ще могат да получават информация за графика на отчитане и сроковете за заплащане на консумираната електроенергия в своята индивидуална фактура за месеца; на денонощната информационна линия 0700 10 010 /на цената на един
градски разговор/; на интернет адрес www.cezelectro.bg, както и в Центровете за клиенти.
Тагове: