„В Корана никъде не се среща думата бурка, камо ли принудата да се носи бурка. Бурката идва от персийската империя”, заяви Александър Алексиев, председателят на Центъра за Балкански и Черноморски изследвания, в предаването "Тази сутрин" по bTV.
„Това е политически ислям. За много ислямисти религията и държавата са едно и също нещо и това е опасното. Това се практикува в Саудитска Арабия. Тогава казваш, че държавата трябва да следва исляма”, каза още Алексиев.
„Мюсюлманите в Пазарджик съвсем са се разпасали”, допълни той. „Там си е пропаганда на насилие в полза на „Ислямска държава”. Ако нещо стане в България, по-скоро ще стане там, отколкото между нашите турци”, допълни Алексиев.
„Затова Ахмед Муса е в затвора, заради пропагандата в полза на война, на насилие”, поясни Алексиев. „Там парите безспорно играят роля, особено за тези бурки, които не са типични за исляма по принцип”, каза той.
По думите му джамията в Пазарджик е много различна от традиционните сгради за исляма. Тя е без украшения, само от бетон и липсват традиционните отомански украшения. „Това е уахабитска джамия. Самия Уахаб, родоначалник на уахабизма, наричаше Отоманската империя „Държавата на неверниците”, поясни Алексиев.
По повод изказването на главния прокурор Сотир Цацаров, Алексиев каза, че забраната на бурките на обществени места е важно за сигурността на държавата. „Не може да не си показват лицето”, поясни той.
На въпрос дали тази забрана би породила агресия сред мюсюлманите, Алексиев отговори: „В България турците мюсюлмани са умерени и не се поддават лесно”.
Жителите на ромската махала в Пазарджик отхвърлиха твърденията на Алексиев, че в махалата се проповядвал радикален ислям, както и че жените носят бурки за пари. „Бурките не са ги сложили през послендите години, още баба ми е била забулена”, каза Яшар Мустафа, председател на джамийското настоятелство.
Жителите отхвърлиха и твърдението, че са развявали знамена на „Ислямска държава”, както и че Ахмед Муса е проповядвал радикален ислям.
„Пресата и медиите ни опетниха”, заяви Мустафа.