Основните версии за самолетната катастрофа в Ростов на Дон са две – грешка при пилотирането заради лошото време или технически проблем, каза Оксана Коврижна, представител на следственото управление по транспорта, цитирана от ТАСС.

Губернаторът на Ростовска област Василий Голубев коментира пред медиите, че причина за инцидента може да е била въздушна яма, в която попаднала машината.

По думите му в момента на падането на боинга поривите на вятъра са били около 20 метра в секунда, била е обявена повишена опасност.

Губернаторът подчерта, че при такива метеорологични условия решението за кацане се взима от командира на екипажа.

В Дубай изпълнителният директор на авиокомпанията „Флай Дубай“ – Гейт ал Гейт, заяви на пресконференция, че няма основания да се смята, че злополуката е резултат от терористичен акт.

Предварителният доклад за причините ще бъде готов след месец, добави той.

Пилотите на разбилия се самолет са били добре подготвени и са имали достатъчно голям опит, каза Ал Гейт. Командирът е имал 5700 летателни часа, а вторият пилот – 5669. Самолетът последно е минал проверка на 21 януари 2016 г.

 

Снимка: Reuters

Според запис на разговора между екипажа и диспечера, публикуван в интернет, пилотите са получили повече от 10 предупреждения за лошите метеорологични условия в района на летището.

Както личи от записа, капитанът няколко пъти иска информация за скоростта на вятъра и видимостта. Диспечерът го е уведомявал за почти критично високата скорост на вятъра – 18 метра в секунда. Казвал е и че има опасност от обледеняване на самолета. Пилотът два пъти се е опитвал да кацне и два пъти е правел допълнителен кръг. След втория неуспешен опит екипажът не е успял да набере височина.

На мястото на катастрофата са намерени и двете черни кутии на самолета, съобщиха от оперативния щаб на министерството на извънредните ситуации, предаде ТАСС.

Към разследването на катастрофата ще се присъединят експерти от ОАЕ, САЩ – където е произведен самолетът, и Франция – където е разработен двигателят.