Хилари Клинтън, главната претендентка на демократите за кандидат-президентската им номинация, е надминала всичките си съперници, включително от Републиканската партия, в създаването на внушителна предизборна машина, с чиято помощ да се добере до Белия дом, съобщи Ройтерс. През лятото тя е похарчила общо 26 милиона долара.
Бившата първа дама и държавен секретар, която изгуби от Барак Обама в кампанията през 2008 г., налива пари в телевизионни реклами, социологически проучвания и дигитални операции за достигане до максимален брой избиратели.
Най-големите й харчове са заплатите за наброяващите 511 сътрудници в кампанията й, показват публикувани днес данни. В същото време Клинтън се опитва да поддържа баланс в сметките, за да не допусне да растат без контрол, както стана при първата й кампания през 2008 г., когато щабът й набъбна толкова, че тя затъна в дългове. Освен това между огромния персонал възникнаха вътрешни съперничества, което се отрази върху общественото мнение, посочва Ройтерс, цитирана от БТА.
Този път помощниците й пътуват с автобуси вместо с влакове и се настаняват в общи стаи в евтини хотели. Ройтерс посочва като пример за икономии в разходите предизборния щаб на Клинтън в Де Мойн, Айова, който има за задача да осигури победата й в първия ключов щат.
Тристайният апартамент се намира над фризьорски салон. Обзавеждането се състои от мебели, които въобще не се съчетават. А завесите изглеждат по-стари от повечето сътрудници, които работят там. Но тези икономии не означават, че не се харчат пари.
Клинтън е похарчила 560 хиляди долара за частни самолети и дължи на авиокомпанията още 65 хиляди долара. За сигурността на щабовете тя е дала 71 хиляди долара. Също 31 хиляди долара за откупуване на права върху музика и за други медии. Досега е платила 4 хиляди долара за жестомимичен превод.
През третата четвъртина на годината Клинтън е успяла да набере 28 милиона долара дарения, от които са похарчени 86 процента до края на септември.
За сравнение съперникът й Бърни Сандърс е похарчил 43 процента от своя бюджет за периода, републиканецът Тед Круз - 57 процента.
Фаворитът на Републиканската партия Доналд Тръмп е събрал близо 4 милиона долара през третата четвърт от кампанията. Досега общо той е събрал 5,8 милиона и е похарчил 5,6 милиона.
Основните харчове на Тръмп са за шапки, табели за коли с предизборни послания, фанелки и други рекламни материали, които раздава щедро на предизборните си митинги, приличащи на рок концерти, съобщава Ройтерс. За тях той е изразходвал 825 хиляди долара.
Второто перо са полетите с личния му самолет - повече от 700 хиляди долара. В отчета, който е представила кампанията на Тръмп, липсват данни за похарчените средства за заплати, консултанти и пощенски разходи.
Въпреки декларациите, че ще финансира сам кампанията си, Тръмп е набрал дарения от 74 хиляди души - по 50,46 долара средно от човек.
Джеб Буш, който беше първоначалният фаворит на републиканците, е получил дарения от 13,4 милиона долара.