Авиокомпанията „Юнайтед Еърлайнс”, около която от няколко седмици се вихри скандал, свързан с агресивно поведение към пътник с редовен билет, има нови проблеми – този път не с хората на борда на своите самолети, а с животните в багажното отделение.
Да се превозват там домашни любимци е съвсем нормална практика и обикновено– макар и не особено приятна за животните – безопасна. Не е бил такъв случаят със заека Саймън, който заедно със своята собственичка пътувал от Великобритания към САЩ.
Саймън е от породата „континентален гигантски заек” и е бил около метър голям. Той е син на рекордьора Дарий, който достигна дължина от 1,3 м. Очакваше се Саймън, който е 9-месечен, да надмине баща си.
За жалост обаче при кацането на чикагското летище „О’Хара” той е бил открит мъртъв.
Собственичката му Анет Едуардс споделя, че станалото е „много странно” иска да разбере какво се е случило, тъй като е изпращала зайци по цял свят, без да им се случи нищо неприятно. Досега.
Simon the giant rabbit dies after a #UnitedAirlines flight at Chicago’s O’Hare airport https://t.co/zsP4sr3qCG pic.twitter.com/FrjavnOBbp
— People Magazine (@people) April 26, 2017
Според последно достъпните данни на Министерството на транспорта на САЩ – за 2015-та, през тази година са регистрирани 35 случая с умрели животни, превозвани със самолети.
14 от тях са били именно на самолети на „Юнайтед Еърлайнс”. Имайки предвид обаче, че общо превозените от авиокомпанията животни са близо близо100 хил., това означава, че фатални инциденти с тях е имало при 2,37 на 10 000 хил. животни. Изглежда малко, но според американските власти това е най-високата стойност на този показател сред всички американски авиокомпании.
„Юнайтед еърлайнс” има сериозни проблеми с репутацията си, след като преди няколко седмици служители на компанията се отнесоха агресивно към редовен пътник, който отказа да слезе от самолета, част от местата в който бяха дублирани.
Тази практика се използва от авиокомпаниите, които на статистически принцип разчитат, че не всички пътници на един полет ще се явят. Ако все пак всички дойдат, компаниите обикновено предлагат на няколко от пасажерите билет за следващия полет, нощувка в хотел и щедро обезщетение.
В този случай обаче пътникът е отказал предложението, тъй като е лекар и е имал пациенти, за които да се погрижи на следващия ден. Това не попречи на служителите на „Юнайтед” да упражнят върху него физическо насилие. Снимките на лекаря, който се оказа, че е получил мозъчно сътресение, носът му е счупен и е изгубил два зъба в схватката, обиколиха социалните мрежи и предизвикаха вълна от възмущение.
След скандала „Юнайтед” се извиниха и обещаха да преразгледат политиката си за продажба на местата на борда.
През март пък същата авиокомпания получи сериозни критики, след като отказа да пусне на борда две момичета, които носели клинове. Според авиокомпанията двете жени пътували със специални билети – за служители на компанията и техни близки, при които обаче имало задължителен дрескод.