Големи американски компании прекъснаха сътрудничеството си с Националната оръжейна асоциация (National Rifle Association, NRA) след масовата стрелба в гимназия във Флорида миналата седмица, при която загинаха 17 души.
Трагедията поднови призивите за по-строг контрол върху огнестрелните оръжия, а през седмицата активисти упражниха натиск върху на Асоциацията и големите компании, предлагащи отстъпки и други преференции на нейните членове. Те обсипаха корпоративните партньори на организацията с коментари в социалните медии с хаштага „Бойкотирайте Ен Ар Ей“ (#BoycottNRA).
Customer feedback has caused us to review our relationship with the NRA. As a result, First National Bank of Omaha will not renew its contract with the National Rifle Association to issue the NRA Visa Card.
— First National Bank (@FNBOmaha) 22 февруари 2018 г.
We don’t sponsor, endorse or take a political stance on any organizations. We regularly review our discount offers and decide which ones continue to make sense for our business. Kind regards, Michael
— EnterpriseRentACar (@enterprisecares) 23 февруари 2018 г.
Асоциацията засега не коментира ефекта от този протест.
Губернаторът на Флорида Рик Скот, който е един от най-явните поддръжници на оръжейното лоби, предложи затягане на изискванията за продажба на огнестрелни оръжия и засилване на охраната в училищата.
„Искам да направя практически невъзможно за хора с психически проблеми да използват оръжие – каза той. – Ще поискаме минималната възраст за купуване на оръжие да стане 21 години“.
Губернаторът предлага още да се забрани продажбата на устройства, които превръщат полуавтоматичните оръжия в автоматични, както и да се въведат по-строги наказания за заплахи срещу училища.