„Фейсбук“ ще дари 100 млн. долара за засегнати от кризата медии заради глобалната пандемия от COVID-19.

Парите ще отидат за финансиране и рекламни разходи в подкрепа на новинарски организации, включително местни издателства в САЩ.

Новинарите, особено в печатните медии, бяха най-тежко ударени. Причина за това е оттеглянето на рекламодателите и техните маркетингови бюджети, за да възстановят разходите си, предаде „Ройтерс“.

160-годишният вестник на Ватикана L'Osservatore Romano, който преустанови печата миналата седмица, е един от многото в редицата издателства, които се борят да работят в безопасни условия след избухването на заразата.

Дарението на социалната мрежа включва 25 млн. долара за спешно безвъзмездно финансиране за местни медии и 75 млн. долара за маркетингови разходи за нови организации в световен мащаб, се казва в съобщението на „Фейсбук“.

Социалната мрежа заяви, че 50 местни нюзрума в Съединените щати и Канада вече са получили средствата.

Помощта на „Фейсбук“ не е единствена в технологичния свят. В петък „Алфабет инк.“, под чието крило е „Гугъл“, заяви, че ще дари повече от 800 млн. долара на бизнеса, правителството и здравните организации.