Френският режисьор Жан-Жак Ано получава престижната награда „Оскар“ още за първия си филм. Той е правил кинокласики като „Името на розата“ по романа на Умберто Еко и „7 години в Тибет“ с участието на Брад Пит. В интервю за предаването „Тази събота и неделя“ по bTV режисьорът сподели, че тайната на успехът му се крие в това, че на практика е едно непораснало дете.

Жан-Жак Ано – човекът, който никога не надживя детската си мечта

Когато е само на 9 години, Жан-Жак изненадва родителите си, като заявява, че иска да се занимава с кино и с нищо друго. Детето случайно попада на каталог от магазин за видеокамери и осъзнава, че това е средството, с което ще осъществи мечтата си.

От този ден са минали почти 70 години, но Жан-Жак Ано никога не превъзмогва тази мечта. Когато е на 19 години получава първия си хонорар като режисьор и от тогава не е спрял да прави филми. За него това не е работа, а просто игра.

Добрият режисьор е този, който може да отстоява мнението си

Един от най-важните уроци, които режисьорът е научил в началото на кариерата си е, че винаги трябва да отстоява позициите си.

Снимка: Getty Images

Един от случаите, при които на режисьора му се е наложило да прояви твърдия си характер е бил по време на снимките на „Името на розата“. Режисьорът е имал големи затруднения да намери актьор за главната роля, докато един ден при него не е дошъл легендарният Шон Конъри, който го е спечели с гласа си само след едно четене на сценария.

Ано веднага се е влюбил в идеята за първия Джеймс Бонд в ролята на монаха от „Името на розата“, но студиото е отхвърлило идеята. В крайна сметка Конъри получава ролята единствено защото режисьорът заплашва да се откаже от проекта, ако това не е актьорът в главната роля.

Снимка: btvnovinite.bg

Любопитни са били и отношенията му с писателката Маргьорит Дюрас, докато екранизира автобиографичната ѝ книга „Любовникът“. Дюрас има много забележки по сценария на филма и начина, по който Жан-Жак Ано си върши работата. Понякога иска да се махнат цели страници, дословно взети от книгата ѝ, защото е била пияна, докато ги е писала и сега си спомня, че събитията не са се случили по начина, по който са описани. Ано не се съгласява с промените.

Тази година Жан-Жак Ано е председател на шестото издание на Международния кино-литературен фестивал Синелибри, който вчера излъчи своят победител – „Берлин – Александерплац“.

Още за големия режисьор и цялото интервю може да намерите на сайта LadyZone.bg: