Скандалът с "Фолксваген" и измамата с вредните емисии вероятно ще доведе до рекордни глоби. Според изчисленията те може да достигнат 18 млрд. долара – при това само в САЩ. Още по-сериозен обаче е ударът, който компанията – най-големият автомобилен производител в Европа и един от най-уважаваните в цял свят – нанесе върху собствената си репутация, градена с десетилетия.

Das Auto – това е рекламният слоган на "Фолксваген". Кратко и ясно, VW поставяше знак на равенство между своите модели и автомобила.

С избухването на скандала обаче, косите на пиар специалистите на компанията вероятно са започнали да побеляват доста бързо. Трябва да се държи и сметка за реалностите в новия свързан свят – потребителите в интернет са доста гласовити, а и нелишени от чувство за хумор.

Опасна комбинация, която се вижда в импровизираната туитър "кампания" за избор за нов рекламен слоган на VW, минаващ под хаштага #VWslogans.

Спомняте ли си филма "Мисията невъзможна"? Е, "Фолксваген" сега май играе в подобен, който обаче се казва "Емисията невъзможна":

 И още, свързани с Том Круз идеи... "Остави ме без дъх" (Take My Breath Away) – освен за "Топ Гън", песента вече пасва идеално и за реклами на не чак толкова чистите дизелови модели на компанията от Волфсбург.

Или пък тази? "Все още по-чист от нов "Фолксваген":

А тази? "Другата ми кола е ТЕЦ":

Разбира се, ако виждате другата кола. ("Колата отпред е... Съжалявам, не мога да видя от пушека"):

Но пък може да познаете по миризмата, мирише на... "Голф":

"Фолксваген" може да бъде поръчан в стотици цветове. Нито един от тях обаче не е зелен:


А разбира се може да карате и... комин. На четири колела:

Всъщност VW може да използва опита на други индустрии, например тютюневия бизнес. "Пушенето убива VW":

И ако в крайна сметка се чудите какво означава "фау ве", ето го: "Много притеснен".