Развой по делото за автобусната катастрофа на магистрала "Тракия", при която загинаха 9 души. Съдът отхвърли искането на защитата за нова петорна техническа експертиза и международно издирване на механика на превозвача "Ентуртранс" в Турция.
Това можеше допълнително да забави процеса, който тече по съкратена процедура. Така, повече от 2 години след тежката катастрофа, делото тръгна по същество с разпит на тримата обвиняеми.
Освен това стана ясно, че на 7 март 2011 година автобусът-убиец е минал годишен технически преглед в сервиз в Карнобат. В същия ден обаче превозното средство е изпълнявало редовен курс от София за Бургас. Според Николай Точев, тогавашен ръководител "Транспорт" в "Ентуртранс" и обвиняем, имало практика автобусите да минават прегледи, докато са на път. Пътниците слизат за около половин час и изчакват прегледа, поясни Точев, цитиран от БГНЕС.
От неговия разпит стана ясно, че автобусът е бил без застраховка за пътниците, защото застрахователят отказал да я поднови заради дългове на собственика на фирмата Ениз Ченгел.
В днешното заседание се разбра, че пътните листи на шофьорите се взимали празни, но с печат на механик и лекар, макар служители във фирмата да твърдят, че медик в "Ентуртранс" не са виждали.
Точев разказа, че той не е имал нужното образование да заема такава длъжност – той е икономист, а на неговата позиция трябва да е човек с техническо образование. Въпреки това, приел работата "да въведе нещата в ред", подписал длъжностната си характеристика без да я чете. Днес изрази съмнение, че тя е подменена, защото са му записани задължения, за които не се е договарял. Той отрече да е имал нещо общо с техническото състояние на автобусите и с техни проверки, въпреки твърденията на шофьори, че именно той им е разпореждал да се качват на превозните средства с обещание, че после ще ги ремонтират.
Собственикът на "Ентуртранс" Ениз Ченгел също отрече да се е занимавал с автобусите си, да е бил запознат със състоянието им - бил прехвърлил тази работа на Николай Точев, на когото разчитал за всичко. Ремонтите вършел механикът Абдул Карим, който е в Турция, но няма документация какво е сменяно по автобусите и в какво състояние са.
Шофьорът на превозното средство Светослав Димитров, при разпита си днес, каза, че автобусът изведнъж е започнал да поднася наляво, опитал се е да го овладее, но не е успял. Отрече да е въртял волана рязко, както твърдят експертите, изготвили експертизата.
Делото продължава в четвъртък с пледоарии.